«گیرافتاده در ترس» / ریشه‌یابی اهداف غرب از راه اندازی صنعت اسلام هراسی

«سهیمه منظور خان»، شاعر و نویسنده مسلمان مقیم انگلیس در کتاب خود با عنوان «گیرافتاده در ترس» تاکید دارد که هدف غرب از راه اندازی صنعت اسلام هراسی دیکته کردن نظم جهانی جعلی در جهان با هدف قرار دادن مسلمانان است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: «گیرافتاده در ترس» نام کتابی نوشته «سهیمه منظور خان» ،شاعر و نویسنده مسلمان مقیم انگلیس است. موضوع اصلی این کتاب که در سال جاری میلادی به چاپ رسیده،اسلام هراسی است. نویسنده تلاش کرده است تا در آن اسلام هراسی را به طور کلی از اسلام و مسلمانان جدا کند.

 

این بدان معنی است که ماهیت اسلام به طور کلی بر مبنای صلح و دوستی است و هیچ گونه هراسی از آن نمی تواند وجود داشته باشد،اما غربی ها صنعت اسلام هراسی را تنها برای بدنام کردن مسلمانان به راه انداخته اند.

در این کتاب آمده است که اسلام هراسی در حقیقت مبتنی بر همان خشونت های نژادی است که همواره در غرب رواج داشته است.

 

ماشین اسلام هراسی در حقیقت یکی از راه هایی است که استعمار از آن همچنان برای دیکته کردن نظم جهانی به شیوه خود استفاده می کند.

«سهیمه» ریشه اسلام هراسی را در تاریخ استعماری نژادپرستی و سرمایه داری جهانی می داند که مسلمانان را به عنوان تهدید، انسان های بی تمدن و زن ستیز معرفی می کند.

 

در حقیقت می توان گفت که ریشه ظهور اسلام هراسی در آمریکا چیزی جدا از لفاظی های پس از 11 سپتامبر است.

پروژه نژادسازی و به دنبال آن نژادپرستی، محور استعمار اروپا و غارت مستعمرات بود که راه را برای تهدید مسلمانان به خاطر دین و مذهبی که دنبال می کنند، نیز هموار کرد.

 

برتری طلب های سفیدپوست که اکنون از مهم ترین ترویج کنندگان اسلام هراسی هستند ،ادعا می کنند که تمام تمدن ها در انحصار غرب است.آنها مدعی اند که غرب حامل یک فرهنگ خیرخواهانه خستگی ناپذیر برای هدایت وحشی گری به سمت تمدن است.

سهیمه در این کتاب اروپا و غرب را هویت های بی ثباتی معرفی می کند که تنها از طریق قرن‌ها نژادسازی و نژادپرستی ساخته شده‌اند.

این نویسنده مسلمان مخاطبانش را دعوت می کند تا از دیدگاه نظم جهانی که غرب می خواهد با استفاده از اسلام هراسی بر طبل آن بکوبد، دور شوند و به هیچ یک از مسلمانان برچسب تروریست نزنند.

 

سهیمه در این کتاب همه تلاش خود را برای تغییر بی عدالتی در گفتار و عمل انجام داده است.

او در این کتاب نوشت: بیش از هر چیز همه ستایش ها و سپاس ها در نهایت مخصوص خداوندی است که همه چیز را مدیون او هستم و از او می خواهم که این کتاب و نیات آن را بپذیرد.

 

این شاعر و نویسنده مسلمان مقیم انگلیس که آشنایی کامل با چالش های مسلمانان و تصورات غلط در جامعه انگلیس نسبت به آنها دارد، در کتاب خود به سوالاتی از قبیل اینکه آیا واقعا اسلام به زنان ظلم می کند؟ آیا قرآن از خشونت علیه غیر مسلمانان حمایت می کند؟ و سوالات دیگری از این دست پاسخ داده است.

 

سهیمه در ارائه واژگان برای ساختارها و تاریخ اسلام هراسی، همه را دعوت می کند تا در جهانی که به شدت مخالف دنیایی است که مسلمانان در آن زندگی می کنند، قدم بگذارند و آن را به طور کامل درک کنند.

وی در نهایت نظم جهانی از نوع آنچه را که غرب خواهان آن است، سوخت موتورهای استعماری در جهان می داند.

 

سهیمه منظور خان چندی پیش یک کارگاه در مورد اسلام هراسی در منچستر انگلیس برگزار کرد.

وی در این نشست گفت: هدف من  انتقاد از اسلام هراسی و نژادپرستی و دور شدن از روایت رسانه های اصلی است.

 

این نویسنده مسلمان تاکید کرد که به جای تلاش برای اینکه بگوییم «ما تروریست نیستیم یا خشونت‌آمیز نیستیم»، باید روایت رسانه های اصلی را به چالش بکشیم.

وی همچنین گفت: دلیل اینکه ما به عنوان تروریست شناخته شده ایم این نیست که به اندازه کافی آن را رد نکرده ایم و به این دلیل نیست که اطلاعات کافی در مورد اسلام ارائه نکرده ایم، بلکه به این دلیل است که روایت هایی که رسانه های اصلی علیه ما دارند، بسیار روی عموم تاثیرگذار بوده اند و ما باید با نوشته ها و آگاهی بخشی های خود با این روند مبارزه کنیم.

کد خبر 1232183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha