خوب گوش دادن یکی از ویژگی های خاص علامه جعفری بود

حسینی با بیان اینکه علامه جعفری در عین مقید بودن به مناسک متعصب نبود، گفت: علامه به راحتی با دیگران تعامل داشت چون فارغ از نفس و جهل بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتاب سرگذشت ایام، آرا و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری امروز چهارشنبه 25 آبان با حضور سید مجتبی حسینی، مهدی گلشنی، محمدرضا اسدزاده و علی جعفری همزمان با پنجمین روز سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

 

مهندس سید مجتبی حسینی در این نشست گفت: متعهد بودن به قول برای علامه جعفری جدی ترین مسئله بود. ایشان خصوصیات زیادی داشت. فیلسوف، ادیب و مهربان بود و یک همسایه خوب برای همسایگانش بود. بنده در آیات و روایات چیزی پیدا نکردم که علامه خلاف آن عمل کند.

 

این نویسنده و پژوهشگر اظهار داشت: علامه جعفری در عین اینکه مقید به مناسک بود، متعصب نبود. بسیاری از تعصبات و سخت گیری هایی که به هم داریم از روی نفس و جهل است. علامه جعفری فارغ از این دو بود و برای همین به راحتی با دیگران تعامل داشت.

 

نویسنده کتاب هایی همچون با حسین تا مهدی، در ولایت مهدی، موعود غدیر و نگاه به زن با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های خاص و خوب علامه جعفری هنر خوب گوش دادن بود، افزود: این ویژگی خوب و خاص را دکتر حسابی نیز داشت. ما بسیار در این دوره به خوب گوش دادن نیاز داریم زیرا متاسفانه ما گزینشی گوش می دهیم. یکی از چیزهایی که علامه جعفری را به مراحل پایان رساند، همین هنر گوش دادن بود.

 

گفتنی است، سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 21 آبان در سراسر کشور شروع شده است و تا 27 آبان ادامه دارد.

 

کد خبر 1232878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha