راه مقابله با یورش های دشمن ترمیم آسیب های اجتماعی است

سردار سلیمانی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن برای هجمه امنیت روانی مردم گفت: راه مقابله با یورش های دشمن ترمیم آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح 110 مرکز مشاوره خانواده با بیان اینکه امروز در مقابله با جنگ ترکیبی به سر می بریم که تمام مولفه های جنگ نرم، نیمه سخت و سخت را در خود دارد، گفت: با توجه به سیاست های نظام سلطه تمرکز دشمن در این جنگ در برخی از حوزه ها افزایش یافته است؛ به طور مثال در فتنه آمریکایی صهیونیستی اخیر دشمن بر مولفه های فرهنگی اجتماعی، فضای مجازی و روانی تمرکز داشته است.

 

 رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز در بخش غرب کشور شاهد آن هستیم که دشمن سلاح وارد کشور می کند تا اقدامات امنیتی شکل دهد اما باید بداند که اقتدار نظام اسلامی در مباحث امنیتی بالاست و تمهیدات قابل توجه ای در این زمینه شکل گرفته است. در حقیقت آنها در جنگ امنیتی برای ما تهدیدی محسوب نمی شوند زیرا قدرت نظام اسلامی در مقابله با تهدیدات نظامی و امنیتی بسیار قابل اعتنا است و ما بر آن تکیه داریم و آنها برای ما تهدید محسوب نمی شوند و در این حوزه در جنگ نرم مولفه های اجتماعی و فرهنگی برای ما بسیار مورد توجه است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن با یورش هایی که بر امواج دروغ، اکاذیب و تحریف انجام می دهد به امنیت روانی مردم هجمه وارد می کند. راه مقابله با یورش ها بالا بردن سرمایه اجتماعی و تامین بخش های آسیب دیده است.

 

وی با اشاره به افتتاح 110 مرکز مشاوره در سراسر کشور گفت: باید ظرفیت نهادها و سازمان ها در کنار یکدیگر قرار گیرد و مردم در صحنه مواجهه با آسیب های اجتماعی شاهد افزایش سرمایه اجتماعی و نقش آفرین باشند.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه سپاه های استانی در تمام استان ها در تاسیس این مرکز نقش آفرین هستند و این موضوع باید تداوم بیابد، اظهار داشت: وقتی ظرفیتی شکل می گیرد رصد پیامدها و خروجی این پایگاه ها برای ما مهم است. ما امروز از بزرگترین و علمی ترین شبکه اخبارسنجی کشور برخورداریم و برای رفع آسیب ها تلاش می کنیم.

 

وی گفت: در طرح کاهش آسیب های اجتماعی شاهد اجرای طرح مبتنی بر کاهش نرخ خودکشی در استان چهارمحال و بختیاری هستیم. نرخ خودکشی در ایران نصف خودکشی در دنیاست و کاهش آسیب های اجتماعی در این زمینه حائز اهمیت است و ما می توانیم در این مسیر توفیقات بزرگی کسب کنیم.

 

وی یادآور شد: بسیج به عنوان تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی با کمک گرفتن از مردم، مسئولان و مراکز علمی رویکردهای خود را گسترش می دهد و انشاءالله در گام دوم انقلاب در تحقق آرمان های امام (ره) و ملت ایران تلاش می کنیم.

 

 

کد خبر 1234699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha