استان زنجان از ظرفیت بالایی در حوزه تئاتر برخوردار است

حسنی با اشاره به اینکه تئاتر استان زنجان دارای پتانسیل بالایی است، گفت: استان زنجان هنرمندانی در این حوزه دارد که در سطح کشور مطرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی شامگاه امروز در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشتواره تئاتر استان زنجان با بیان اینکه تئاتر هنری است که به دلیل زنده بودن در بین هنرهای دیگر حائز اهمیت است، اظهار کرد: این زنده بودن موجب می‌شود تا هنرمندان ارتباط مستقیم با بیننده داشته‌ باشند و این امر موجب یک ارتباط دو طرفه می‌شود و شاید انتظاری که از تئاتر داریم از دیگر هنرها نداشته‌باشیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: شاهد برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان زنجان بودیم تا بتوانیم‌از بین گروه‌های شرکت کننده نمایندگانی را به جشنواره فجر کشوری اعزام کنیم. همچنین تئاتر استان زنجان دارای پتانسیل بوده و استان زنجان هنرمندانی در این حوزه دارد که در سطح کشور مطرح هستند.

 

 

این مسئول با بیان اینکه تئاتر استان سابقه دیرینه دارد و هنرمندان بسیاری از زنجان در جشنواره‌های مختلف تئاتر شرکت کردند و در گذشته یک رقیب اصلی در جشنواره کشوری زنجان بود ولی در طول سالیان و با شیوع ویروس کرونا از شور و حال آن کاسته شده تا اینکه بعد از کرونا شاهد اجرای جشنواره بودیم، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره هنرمندان شهرستان‌ها نیز خوب درخشیدند. در راستای ارتقا سطح اگاهی ها و فعالیت‌های شما هنرمندان برنامه‌هایی را با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان درنظر داریم که اجرای اردوهای هنری و عدالت فرهنگی برخی از این برنامه‌ها است.

 


حسنی ادامه داد: در حوزه عدالت فرهنگی نظر ما این است که در حوزه بودجه باید سهم شهرستان‌ها در اعتبارات مشخص شود و بعد از ابلاغ اعتبارات به صورت شفاف و مشخص در معرض دید مدیران شهرستان‌ها خواهدبود.

 


در ادامه برنامه عضو هیئت داوران سی و چهارمین جشتواره تئاتر استان زنجان نیز به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخته و بیان کرد: تئاتر به عنوان یکی از ارکان اصلی تحول افرین در جامعه است، هنرمندان تئاتر در ساختار فرهنگی و اجتماعی با طرح مسیله مسئولیت قانون مندی و نظم اجتماعی برا ی اکاهی بخشی به جامعه را به دوش می کشند.

 


کریم عظیمی افزود: جشنواره ویترن و نتیجه ماه‌ها تلاش گروه‌های نمایشی برای اجرای عمومی است و لذا اجرای عمومی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون تئاتر از دل مردم و برای مردم است. همچنین هنرمندان با خلق آثار متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی زمینه برای ارتباط مخاطب با تئاتر مهیا می‌کنند.

 


وی با بیان اینکه توجه به موضوعات بومی و محلی نیز یکی از راه‌های تقویت رابطه مخاطبان با تئاتر است، خاطرنشان کرد: مشاوره با سایر صاحب نظران علوم انسانی جایگاه تئاتر را در جامعه حفظ و تبیین خواهد نمود، هنرمندان جوان تئاتر فرزندان ما هستند و بر ماست همواره حامی و پشتیبان فرزندان خوب باشیم و مسئولین آموزش را جدی گرفته و با تشکیل کارگاه‌های آموزشی در هر حوزه‌ ای را جدی بگیرند.

کد خبر 1234978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha