انارستان‌ تنگه سیاب کوهدشت ظرفیتی برای توسعه اشتغال جوانان است

حجت الاسلام مبلغی، از انارستان کوهدشت به عنوان ظرفیتی برای توسعه اشتغال جوانان این شهرستان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، امروز(6آذر)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ظرفیت انار مرغوب و انارستان‌های این خطه زیبا از استان لرستان می‌تواند ضمن فراهم کردن اشتغال جوانان راهگشای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

 

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان کوهدشت در بخش گردشگری کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد، افزود: وجود رودخانه‌های سیاب و سیمره و استفاده بهینه از این ظرفیت و بهره‌برداری از آن می تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره گردشگری انار در معرفی این میوه مرغوب در سطح کشور می تواند موجب جذب گردشگر و توسعه پایدار شود.

 

حجت الاسلام مبلغی بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان این جشنواره سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

 

وی توسعه گردشگری کشاورزی را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در شهرستان کوهدشت عنوان کرد و گفت: وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و منابع آبی در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان در شهرستان کوهدشت می تواند در جذب گردشگر و در نهایت توسعه پایدار این منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله مسیر دسترسی مناسب، اقامتگاه و رستوران در کنار حمایت از باغداران و انارکاران این شهرستان نیازمند حمایت مسئولان ارشد لرستان و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط استان است.

کد خبر 1235680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha