مراکش : درهای موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی به روی بازدیدگان باز شد

در پی افتتاح رسمی نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مقر «آیسسسکو» واقع در رباط مراکش ،درهای این نمایشگاه به طور رسمی به روی بازدیدکننگان باز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « azertag»،در پی افتتاح رسمی نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مقر «آیسسسکو» در رباط، پایخت مراکش تحت حمایت محمد ششم ،پادشاه این کشور درهای این نمایشگاه به طور رسمی به روی بازدیدکننگان باز شد.

یک تیم تخصصی بازدیدهای عمومی از این نمایشگاه که نتیجه مشارکت استراتژیک بین «آیسسکو» و «انجمن جهان اسلام» است را سازماندهی خواهد کرد.

این نمایشگاه و موزه شامل سه بخش اصلی است. اولین بخش آن نمایشگاه و موزه سیره پیامبر و تمدن اسلامی است که تحت نظارت انجمن جهان اسلام است و شامل چندین بخش است: بخش پیامبر اکرم (ص) ، بخش گنجینه سنت و رسم الخط عربی ، بخش جایگاه اهل بیت و فضیلت آنها، بخش نشریات، آثار و هدایا و بخش اتاق نمایش فیلم های سیره پیامبر (ص).

بر اساس گزارش های ارائه شده، یک بخش هم ت شامل به تصویر کشیدن زندگی روزمزه پیامبر اکرم (ص) برای اولین بار در تاریخ با استفاده از تصویربرداری سه بعدی و واقعیت مجازی است.

بخش سوم هم شامل نمایشگاه «دلبستگی مراکشی ها به پیامبر اکرم، نماد عشق و وفاداری» است .

در این نمایشگاه گنجینه هایی که شامل نسخه های خطی تاریخی، نقاشی ها و سکه های کمیاب، مدل های معماری مراکشی، تزئینات و کتیبه ها به نمایش گذاشته شده است.

انجمن جهان اسلام  واقع در عربستان حدود دو هفته پیش اولین شعبه بین المللی موزه سیره پیامبر (ص) را در «رباط» مراکش افتتاح کرد.

این شعبه ،نسخه گردشی نمایشگاه بین المللی و موزه سیره پیامبر (ص) و تمدن اسلامی است که تا کنون افتتاح شده است.

 انجمن جهان اسلام در تلاش است تا چنین شعبه هایی را در تعدادی از کشورها به هفت زبان بین المللی عربی، انگلیسی، اسپانیایی، اردو، فرانسوی، ترکی و اندونزیایی راه اندازی کند.

کد خبر 1235962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha