رئیس جمهور وارد سنندج شد

آیت‌الله رئیسی در سفری یک روزه به کردستان برای افتتاح طرح بزرگ سامانه انتقال آب شرب، وارد سنندج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه (۱۰ آذرماه) با ورود به سنندج در فرودگاه این شهر، مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ارشد استان قرار گرفت.

 

افتتاح سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، دیدار با مردم و نشست با روحانیون و نخبگان استان، مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه رییس جمهور به استان کردستان است.

 

طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از جمله پروژه‌های بزرگ دولت در حوزه آبرسانی شهری است که در ۲۰ ماه و زودتر از موعد مقرر و وعده دولت به مردم به اتمام شد.

 

کلنگ اجرای طرح آبرسانی به شهر سنندج دهه فجر سال ۱۳۹۹ به زمین زده شد، عملیات اجرایی این پروژه نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز و فاز یک آن در آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.

 

طرح آبرسانی به سنندج از جمله پروژه‌هایی است که در مدت زمان تعیین شده به دلیل تاکید رییس جمهور و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو و مسئولان استانی با وجود شرایط کوهستانی و وجود مسیرهای صعب‌العبور برای انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه و فرایند دشوار عبور خط لوله فولادی از دل صخره‌ها با نتیجه مطلوب به سرانجام رسید.

 

بهره‌برداری از این شبکه آبرسانی که برای آن ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب را به تصفیه‌خانه سنندج برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر، در افق سال ۱۴۲۵ مهیا می‌کند.

کد خبر 1236721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha