پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به بهره‌برداری رسید

پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید تا بعد از سال‌ها، مردم این شهر از آب شرب گوارا بنوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که عملیات اجرایی آن بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد، صبح پنج‌شنبه (۱۰ آذر ماه) با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و با ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 

 

گلایه‌مندی مردم سنندج در چند سال اخیر از طعم و بوی آب شرب این شهر موجب شد تا دولتمردان و مسئولان در راستای رفع این مشکل همت گمارند و طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج را به اجرایی برسانند.

 

 

امروز این اقدام به همت دولت سیزدهم بعنوان یکی از اولویت‌های مهم و اصلی این دولت محقق شد.

 

 

طول کلی مسیر پروژه آبرسانی به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۸ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده و با بهره‌برداری از آن سالانه امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر، در افق سال ۱۴۲۵ ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند.

 

 

این پروژه یکی از مهمترین طرح‌هایی بوده که برای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج در مدت کمتر از ۲ سال و با همت ‌و تلاش شبانه‌روزی حدود ۶۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی اجرایی شده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1236764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha