بارندگی در خراسان شمالی حدود ۲.۵ برابر شد

رییس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

علیرضا گلرخ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: در سال آبی جاری، از ابتدای مهرماه تا 12 آذرماه جاری، 46.3 میلیمتر باران در استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 19.3 میلیمتر باران گزار شد که بر این اساس، میزان بارندگی ها 140.3 درصد افزایش دارد.

 

رییس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت 27.9 درصد افزایش دارد.

 

وی افزود: در مدت مشابه بلند مدت هم بارش 36.9 میلیمتر باران در استان ثبت شده که بر این اساس میزان بارندگی ها در سال جاری 10.1 میلیمتر نسبت به دوره آماری بلند مدت افزایش دارد.

 

وی گفت: میزان بارندگی ها در سال آبی جاری در تمامی ایستگاه های اقلیم شناسی استان نسبت به پارسال افزایشی است و بیشترین میزان افزایش در ایستگاه رباط قره بیل به میزان 178.3 درصد گزارش شده است.

 

رییس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بارندگی ها در سال آبی جاری در شوقان 114.1 درصد و در دشت 113.5 درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت افزایش دارد.

 

 

کد خبر 1237659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha