بست نشینی و تحصن بانوان محجبه شهر کرج در امامزاده محمد(ع)

جمعی از بانوان محجبه با بست نشینی و تحصن در جوار امامزاده محمد خواستار اجرای قانون و توجه به شعائر اسلامی شدند، قوانینی که می باید در جامعه از طرف دولت به اجرا گذاشته شود.

خبرگزاری شبستان - البرز: 

 

تعدادی از بانوان محجه شهر کرج در اقدامی خودجوش در محوطه امامزاده محمد این شهر در اعتراض به وضع موجود حجاب تحصن کرده اند؛ این بانوان محجبه با بست نشینی و تحصن در جوار امامزاده محمد خواستار اجرای قانون و توجه به شعائر اسلامی شدند، قوانینی که می باید در جامعه از طرف دولت به اجرا گذاشته شود.

 

دغدغه مندی نسبت به مطالبه حجاب و عفاف یکی از مهم ترین مسائلی است که آحاد جامعه به ویژه خانواده ها نسبت به آن تأکید دارند. زینب شجاعی از جمله بانوانی است که در این تحصن حضور یافته است وی در خصوص این اقدام به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز می گوید: این بانوان، از آنجایی که در جامعه اسلامی می باید شعائر اسلامی مورد توجه قرار گیرد لذا جمعی از بانوان شهر کرج در محوطه امامزاده محمد این شهر تحصن کرده اند.

 

این بانو مطالبه گر حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: آنچه که عده ای در جامعه اسلامی تلاش دارند تا با اقدامات ساختارشکنانه و اغتشاشگری، این اصل اصیل اسلامی را زیر پا بگذارند جای بسی تعجب و نگرانی است

 

به گفته وی، دشمن در طول سالیان گذشته روی بنیاد خانواده کار کرده است و آنچه که اکنون در خیابانهای این شهر و کشور اسلامی ایران می بینیم تلاش دشمن برای از بین شعائر اسلامی است.  

 

 

زینب شجاعی ادامه داد: دشمن از طریق ترویج مد و آموزش های فضای مجازی تلاش کرده است تا عفت زن و غیرت مرد را در جامعه کم رنگ نموده و امروز این موضوع به یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی کشور تبدیل شده است.

 

وی خطاب به مسئولان استان البرز البرز و شهرستان کرج اظهار داشت: آنچه که این بست نشینان و متحصنین در جوار امامزاده محمد خواستار آن هستند، اجرای قانون و توجه به شعائر اسلامی است که می بایست در جامعه توسط دولت به اجرا گذاشته شود.

 

بهرامی از دیگر بانوان جاضر در این تحصن به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز اظهار کرد: از مسئولان شهرستان کرج و استان البرز می خواهیم تا هر چه سریعتر نسبت به اجرای قانون اقدام نمایند.

 

این بانوی متحصن و مطالبه گر مولفه حجاب و عفاف افزود: از سوی دیگر بخشی از مشکلات جامعه در حوزه فرهنگی است و نیاز است تا با این اقدامات از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی تاکید کرد: بیش از 17 دستگاه اداری در جامعه مسئولیت حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی حجاب را بر عهده دارند که متاسفانه آنچه که در این کشور مشاهده می شود نتیجه کم کاری های این بخش است.

 

دختری که خود را دهه هشتادی معرفی می کند نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: لازم است دستگاه های فرهنگی در آینده نه چندان دور نسبت به انجام برنامه جامع فرهنگی برای کاهش بی حجابی در کشور اقدام نمایند.

 

وی در پایان گفت: خواسته بست نشینان در امامزاده محمد توجه جدی دستگاه های دولتی به اجرای قانون و ارائه برنمه های موثر در حوزه فرهنگسازی حجاب است.

 

مسئولان کرج به اجرای قانون حجاب توجه کنند

 

این بانوان بست نشین در امامزاده محمد کرج خواستار توجه مسئولان استان البرز به اجرای قانون حجاب هستند. لیلا اکبری در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حجاب و عفاف یکی از مهم ترین شاخص های سبک زندگی اسلامی ایرانی است. 

 

مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: توجه به الزامات تحقق امر حجاب از جمله مسائل مورد توجهی است که همواره مورد تأکید دین است؛ حال آنکه جریان اغتشاش های اخیر این مطلب را مورد هدف و هجمه قرار داده است.

 

 

 

دستگاه های اجرایی نسبت به عمکرد خود در خصوص حجاب و عفاف پاسخگو باشند

 

اینکه یک راننده با آگاهی از اهمیت حفظ حجاب و عفاف، مسافر بی حجاب را نپذیرد، یا کارمند بانک از انجام کار ارباب رجوع بی حجاب خودداری کند، همچنین دیگر دستگاه های اجرایی قوانین محکم و معینی را برای توجه به مقوله حجاب و عفاف وضع کنند یکی از مطالبات بانوان متحصن در امامزاده محمد(ع) کرج است. 

 

و نکته پایانی آنکه، کارمندان به عنوان نماینده ارکان دولتی در دستگاه ها نیز با تکلیف دانستن توجه به حفظ حجاب و عفاف می توانند بیش از پیش نسبت به اعمال قانون الگوی دیگر مردمان باشند. موضوعی که سرفصل دیگری از مطالبات بانوان متحجبه این تحصن است.


 

کد خبر 1239852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha