نظام اداری متناسب با روحیه تحول خواهی و انقلابی باشد

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه نظام اداری ما باید متناسب با روحیه تحول خواهی و انقلابی مردم باشد، گفت: کارآمدی نظام اداری خواست جدی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه (۲۵ آذر) در شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان جنوبی که در حال برگزاری است ضمن قدرانی از حضور و استقبال مردم استان اظهار کرد: علم و فرهنگ مردم خراسان جنوبی سرمایه ارزشمندی است که باید حفظ شود و مدیران استان باید به سرمایه فرهنگی این مردم که نتیجه دینمداری آنان است توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تعهد و پایبندی مردم خراسان جنوبی به مسائل دینی و اعتقادی، افزود: این ریشه فرهنگی و دینی به عنوان سرمایه عظیم باید توسط خود مردم و مسئولان فرهنگی حفظ شود و هم ارتقا یابد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه نظام اداری ما باید متناسب با روحیه تحول خواهی و انقلابی مردم باشد، عنوان کرد: شرط تحول در سازمان نظام اداری استفاده از نیروهای تحول خواه و انقلاب است.

 

وی بیان کرد: نیرویی که در درون خود جوشش و جهاد و کوشش ندارد، برای او فرق ندارد که یک طرح کی به پایان برسد، با صحبت و سخنرانی و دستور این حس ایجاد نمی‌شود و طبق روایات، جامعه و کسی که حس گسترش خوبی‌ها را نداشته باشد به مرده تعبیر شده است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: باید از نیروهای انقلابی دارای حس مسئولیت نسبت به مردم استفاده شود، کسانی که نسبت به مشکلات مردم بی‌حس هستند، آنها را باید از وسط راه کنار زد و راه را برای نیروهای انقلابی باز کرد تا بتوانند تحول ایجاد کنند.

 

وی بر استفاده از نیروهای بومی متخصص و بکارگیری آنان در خراسان جنوبی تأکید کرد و ادامه داد: خواسته‌ام از استان این است که باز نگاهی در فرایندها و روش های اداری انجام دهند تا تحول ایجاد شود لذا باید کاری متفاوت انجام داد و در واقع طرحی نو در انداخت و بروکراسی که مردم را معطل می کند، حذف شود.

 

رئیس جمهور نظارت مداوم بر کارکنان زیر مجموعه ها از تخلف و فساد اداری پیشگیری می کند، گفت: نظارت بر خوبان هم انجام شود تا همیشه خوب و بهترین بمانند؛ بد که بد است باید نظارت بر خوبان ادامه یابد که دچار نقیصه نشوند.

 

آیت الله رئیسی تأکید کرد: کارآمدی نظام اداری خواست جدی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی؛ ادارات و سازمان‌ها باید کارآمد و از هرگونه فساد و آلودگی پاک بمانند، تخلف و فساد کم هم زیاد تلقی می‌شود و نه اینکه اعلام شود بلکه اقدام شود و اعلام کردن تنها، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند لذا اقدام برای مردم بسیار دلنشین است.

 

رئیس جمهور  در ادامه ایجاد اشتغال را از دغدغه‌های اصلی در خراسان جنوبی مطرح کرد و گفت:مساله اشتغال فقط به وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط نمی‌شود و هر دستگاهی مامور ایجاد اشتغال است.

 

آیت الله رئیسی یادآور شد: زمانی که ماموریت خدمت در آستان قدس رضوی را داشتم به دوستان تاکید می‌کردم با ایجاد خط تولید جدید و احداث کارخانه جدید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود پس ایجاد اشتغال وظیفه همه است و در خراسان جنوبی به نحوی حرکت کنیم که در مدت کوتاهی شرایط به گونه‌ای فراهم شود که شخص بیکار در اینجا نداشته باشیم و این شدنی است.

 

وی به بازدید از مناطق مرزی و فعالیت جهادی و طاقت فرسای قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در زمینه آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این روحیه می‌تواند کاری کند که ما در استان بیکار نداشته باشیم و زمینه هم با توجه به ظرفیت‌های استان وجود دارد.

 

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های معادن خراسان جنوبی بیان کرد: گاهی گفته می‌شود که کرمان بهشت معادن است اما در منطقه نهبندان معادن بسیاری خوبی داریم که فعال‌سازی معادن به عنوان سرمایه ضروری است.

 

وی از وزیر مربوطه و استاندار خراسان جنوبی درخواست کرد هرچه سریعتر شورای معادن استان برگزار شود و موانع رفع تا معادن در خراسان جنوبی فعال شود و زمینه‌ساز اشتغال و تولید باشد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به مسئله مسکن اشاره کرد و افزود: در ۲۹ شهر خراسان جنوبی زمینه واگذاری زمین به صورت ویلایی وجود دارد و فقط در دو شهر این اقدام صورت نگرفته است و این کار با سرعت انجام خواهد شد و این وظیفه جدی دولت است و ما این کار را شدنی می دانیم چرا که هم نیاز کشور هم حکم قانون و هم وعده ماست.

 

رئیس جمهور عنوان کرد: ما یک وعده شدنی دادیم و این یک وعده آرمانی نیست همه شما کمک کنید مسکن هم مانند اشتغال در استان به خوبی به سرانجام برسد.

 

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام سطح استان اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند اولویت‌بندی توسط استاندار است تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه انجام به‌موقع کارها به مردم امید می‌دهد، متذکر شد: مهم این است که بعد از این دیدارها مردم ببینند چه اقدامی انجام شده است اگر پروژه ها در زمان خودش انجام شود گره‌ای از گره‌های مردم را باز خواهد کرد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: اعتبارات مصوبات سفر قبلی به خراسان جنوبی ۵۰ درصد تخصیص یافته و امید است مصوبات این سفر هم با توان مدیران انجام شود و مردم روز به روز امیدوارتر شوند.

 

وی در پایان گفت: زمانی مسائل حل شدنی است که اراده بر حل مسائل و مشکلات مردم باشد و اراده دولت سیزدهم نیز بر حل مشکلات است.

 

کد خبر 1240171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha