داستان های  قرآنی نشان از جریان فرهنگی در حوزه قصه گویی است

علامتی با اشاره به تاکید خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر قصه گفت:داستان های قرآنی نشان از جریان فرهنگی در حوزه قصه گویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: قصه‌گویی به‌عنوان کهن‌ترین و اثرگذارترین قالب انتقال محتوا نه تنها در کتاب آسمانی بلکه در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف است. قصه‌گویی به‌عنوان قدیمی‌ترین شبکه جهانی انتقال پیام و مدریت تأثیر‌گذاری است.


وی ادامه داد: قصه‌گویی با بیان رو در روی ماجرا و اضافه کردن عواطف و احساسات به شاخصه فرهنگی شرق جهان تبدیل شده است.

علامتی بیان کرد: جهان غرب، معترف است در زمینه قصه از شرق جهان بهره برده و ایران را مهد قصه‌گویی شرق می‌داند. در شرق ادبیات شفاهی تقویت و قصه‌گویی به‌ویژه در ایران به جریان فرهنگی تبدیل شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی جهانی در بخش قصه‌گویی در جهان است.

علامتی بیان کرد: امروز آنچه جریان قصه‌گویی کانون را فراگیر، عمیق‌تر و شاخص‌تر کرده علاوه بر حریان قصه‌گویی، تولید دانش، کرسی‌های نقد و بررسی قصه‌گویی به عنوان رکن اساسی جشنواره است. زایش نگاه علمی و فنی جریان قصه‌گویی نه تنها از انحراف جلوگیری کرده بلکه زمینه ارتقا محتوایی و فنی را فراهم آورده است.

هدف ما از برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی این است که قصه گویی با حفظ رنگ و بوی هویت کودک و نوجوان، جریان تأثیرگذار خود را در لایه‌های مختلف از پدربزرگ و مادربزرگ تا سایر اقشار، حفظ کند و بتواند به عنوان یکی از عوامل مؤثر و هوشمند فرهنگی نقش روشن و تعیین کننده‌ای در هدایتگری، انگیزه بخشی فردی و اجتماعی، حفظ و تقویت فرهنگ ایفا کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: قصه گویی ضامن حفظ هویت ملی و توازن فرهنگی میان ملت هاست و قصه گویی روایت زیبای زندگی است و با روایت قصه گو بر ذهن و روان مخاطب اثر می‌گذارد و آینده و هویت کودک و نوجوان را می‌سازد.

وی افزود:۲۸۰ داستان قرآنی نشان از جریان فرهنگی در حوزه قصه گویی است و به نوعی قصه‌گویی ابزار و سرمایه‌ای برای جهاد تبیین است.

 

کد خبر 1247630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha