آیین نکوداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی در جهرم برگزار شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آیین نکوداشت بیش از نیم قرن فعالیت کتابخانه های عمومی در شهرستان جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی امروز پنجشنبه (۲۰ بهمن) در  آیین نکوداشت بیش از نیم قرن فعالیت کتابخانه های عمومی در شهرستان جهرم که در شهرداری این شهر برگزار شد، گفت: سرمایه گذاری فرهنگی بر روی نسل جوان یک ضرورت راهبردی و آینده محور است.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: اگر کتابخوانی به صورت یک رویکرد علی الدوام در سطح افکار عمومی محقق شود، بی تردید شاهد جامعه ای متفاوت خواهیم بود.

 

 شعبانی خاطرنشان کرد: فعالین و دوستداران کتاب در جهرم، عاشقانه و ایثاگرانه با کمترین امکانات بیشترین خدمات و دستاوردها داشتند.

 

وی با بیان اینکه از نیم قرن پیش کتابخانه در جهرم فعال بوده، بیان داشت: این به معنای آن است که مردم این شهرستان از گذشته به فکر توسعه و پیشرفت شهرستان بودند و در زمینه فرهنگی پیش قدم بودند.

 

در پایان مراسم، از فعالین کتاب و کتابخوانی و همچنین خانواده های کتابخوان در شهرستان جهرم تجلیل شد. 

 

لازم به ذکر است در این مراسم از سامانه مدیریت کتابخانه دیجتال کتابا‌ اثر پارک علم و فناوری جهرم رونمایی شد که کتاب نویسندگان در این سامانه بارگذاری می شود و کتاب ها مانند کتاب های فیزیکی قابل امانت یا مطالعه آنلاین است. این سامانه قابلیت مدیریت و آماده سازی کتاب، ثبت نام اعضا، صدور کارت، چاپ بارکد کتاب، دسته بندی کتاب های مطابق استاندارد دیویی‌ و کنگره، گزارش گیری و … دارد.

کد خبر 1251715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha