یک نماینده بلژیکی، پرچم فلسطین را در داخل پارلمان مقابل سفیر اسرائیل برافراشت

با صدور فرمان ممنوعیت بر افراشتن پرچم فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از سوی صهیونیست ها، نبیل بوکیلی، نماینده حزب کارگر بلژیک پرچم فلسطین را مقابل سفیر اسرائیل در داخل پارلمان بلژیک برافراشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نبیل بوکیلی، نماینده حزب کارگر بلژیک که مراکشی تبار است، در اعتراض به تصمیم ائتلاف حاکم در اسرائیل به رهبری دو جناح راست گرای به نام  بنیامین نتانیاهو و ایتامار بن گویر، پرچم فلسطین را در جلسه عمومی پارلمان در داخل پارلمان فدرال بلژیک مقابل سفیر اسرائیل به اهتزاز درآورد.

 

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل در توئیتر اعلام کرده بود که فرمان ممنوعیت برافراشته شدن پرچم فلسطین در اماکن عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده است.

 

این نماینده بلژیکی در توییتر خود نوشت: یکی از اولین تصمیمات دولت راست افراطی جدید اسرائیل ممنوعیت پرچم فلسطین بود. امروز با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین در پارلمان بلژیک در مقابل سفیر اسرائیل حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردم.

 

در همین راستا، توئیتری ها رفتار نبیل بوکیلی را ستودند ، زیرا وی پیام خود را به ویژه به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل ارائه کرده است.

 

یک سازمان فلسطینی با انتشار توییتی از نبیل بوکیلی از همبستگی وی با حقوق مردم فلسطین تمجید کرد.

 

قابل ذکر است که نبیل بوکیلی، نماینده مجلس بلژیک در محافل سیاسی بلژیک به حمایت همیشگی از آرمان فلسطین شهرت دارد و در مناسبت های مختلف از مواضع فلسطین  حمایت خود را اعلام کرده است.

کد خبر 1253156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha