مکارم اخلاق؛ گمشده بزرگ بشریت / جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان مسأله‌ای اساسی است

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه در زمان ما که عصر جاهلیت مدرن است، گمشده بزرگ بشریت مکارم اخلاق است، گفت: حکومت ظالمان، جاهلان و مستکبران نتیجه کاهش سطح اخلاق است و بیش از هر زمان دیگری به پیامبراسلام و فضیلت‌های اخلاقی مکتب او نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام  محمد جواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۸ بهمن) در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام گفت: امیدواریم در ماهی که به ماه پیامبر اعظم موسوم است، به سلامت و عافیت وارد شده و از برنامه‌ها، فیوضات و سفرهای پربرکت و معنوی این ماه بهره‌مند باشیم. در زمان ما که عصر جاهلیت مدرن است، گمشده بزرگ بشریت مکارم اخلاق است و حکومت ظالمان، جاهلان و مستکبران نتیجه کاهش سطح اخلاق است و بیش از هر زمان دیگری به پیامبراسلام و فضیلت‌های اخلاقی مکتب او نیاز است.

 

وی از مبعث به عنوان بزرگترین و مهمترین پیچ تاریخی که بشریت تجربه کرده است، یاد کرد و گفت: روز با عظمتی که همه انبیاء، اولیاء و همه خوبان و انسان‌ها در تمام تاریخ منتظر آن بودند که وقتی رسید عالم را تغییر داد و تاریخ را وارد مسیر آخرالزمانی کرد. بعد از این مبعث بزرگ، پیچ تاریخی باشکوه دیگری هم در پیش است و آن ظهور امام زمان (عج) است که تحقق‌بخش همه آرمان‌ها، آرزوها و برنامه‌های این مبعث بزرگ است.

 

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه به سفر رییس جمهور به چین اشاره کرد و با بیان اینکه این سفر با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه جهان قرار گرفته است و آثار ملی برای دو کشور و نیز آثار منطقه‌ای و بین المللی دارد که بعضی از آن‌ها همین اکنون دیده می‌شود، گفت:‌ سهم جمهوری اسلامی باید با دقت، حکمت و البته با کار جهادی مسئولان و مردم ایران به دست آید که این سفر هم در راستای این کار بزرگ است. چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی است و داشتن قرارداد راهبردی مشترک با این کشور می‌تواند به ما کمک کند.

 

وی با بیان اینکه جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان مسأله‌ای اساسی است؛‌ عضویت و حضور پررنگ در سازمان شانگهای و دیگر مجموعه‌های آسیایی هم مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: باید از مسأله داشتن دشمن مشترک هم برای کارهای مشترک و تقویت امنیت دو کشور و منطقه هم استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه هیأت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

 

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: ملت بزرگ ایران در 22 بهمن تاریخی امسال یک سیلی به روی سیاه استکبار جهانی و آمریکا نواختند و محاسبات دشمن را به هم ریختند و اگر بعد از این هم به حماقت‌هایشان ادامه دهند آماده دریافت سیلی‌های بیشتری از ملت باشند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به به زلزله در خوی و کشورهای ترکیه و سوریه گفت: خدا را شاکریم که مردم و مسئولان دست به دست هم دادند و در خوی وارد میدان شدند. من مکرر با امام جمعه خوی و دیگران تماس داشتم. گزارش آن‌ها این بود که پشتیبانی‌ها خوب است. ان‌شاءالله قدم‌های تکمیلی نیز برداشته شود. امام جمعه خوی می‌گفت که می‌گفتند شاید نتوان امسال راهپیمایی برگزار کرد، اما بیش از 17 هزار نفر در راهپیمایی 22 بهمن خوی شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه این زلزله‌ فاجعه بزرگ انسانی بود، ادامه داد: ده‌ها هزار نفر کشته و مجروحان بسیاری به دنبال داشت. این وضعیت روبه‌روی جامعه جهانی قرار دارد و یک امتحان بزرگ برای سایر کشورها و جامعه جهانی است. ما برای مردم این دو کشور که برادرانمان هستند، برای درگذشتگانشان طلب مغفرت و برای بازماندگانش طلب اجر داریم.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امیدواریم که از جهات مختلف این خسارت کاسته شود و ماجرا تا حدی بهتری مدیریت شود. جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هر دو کشور نیرو و محموله فرستاد. اخلاق نبوی به ما حکم می‌کند و می‌آموزد که کار بزرگی انجام بدهیم. آنچه انجام شده است کافی نیست. ملت بزرگ ایران، دست به دست هم دهیم و با کمک مجموعه‌های دولتی به میدان امداد و نجات این ملت‌ها برویم.

 

وی با بیان اینکه جامعه جهانی مردود بزرگ این امتحان است، گفت: این مردودی مخصوصاً نسبت به سوریه است. آن‌ها بیشتر سر و صدا کردند تا اینکه کاری انجام بدهند. در ارتباط با سوریه اتفاقی که افتاده برای جامعه جهانی بسیار زشت است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا دچار سقوط اخلاقی شده‌اند و باطن پلید و کثیف خود را نشان دادند،‌ گفت: مجموعه‌های جهانی هم نشان دادند که چقدر بی‌خاصیت هستند. امیدواریم که با همت ملت‌های منطقه و ملت ایران از آلام دو ملت ترکیه و سوریه کاسته شود.

 

 

 

کد خبر 1253210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha