اهم فعالیت های روحانیون در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اهم فعالیت روحانیون در مدارس را تشریح کرد و گفت: حضور روحانیون در بخش های زیادی از مدارس تاثیر داشته است و در بخش هایی باید تقویت شود.

علی اصغرباقرزاده، معان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یک گروه در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است که استاندارد سازی گروه های بیرون مدرسه که تمایل همکاری با آموزش و پرورش را دارند را انجام می دهند.  آنها برای صدور مجوز گروه های بیرون مدرسه اقدام کنند.

 

او با بیان اینکه این کارگروه کارخود را از استاندارد سازی گروه های مشاوره آغاز کرده است افزود: از حوزه علمیه، مشاوران دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی درخواست همکاری داریم، آن ها طرح همکاری خود را مطرح می کنند و پس از بررسی به آن ها مجوزه فعالیت به صورت محدود می دهیم. اینگونه مدارس به این گروه های مشاوره اعتماد می کنند.

 

او در ادامه با اشاره به حضور روحانیون در مدارس گفت: از تعداد 15 هزار روحانی در مدارس استفاده می کنیم، حضور روحانیون در بخش های زیادی از مدارس تاثیر داشته اند و در بخش هایی باید تقویت شوند.

 

باقر زاده تاکید کرد: روحانیون در بخش های معنویی، پرسش و پاسخ دینی، احکام، برگزاری نماز جماعت و مراسم ها و گفتگو ها همکاری دارند.

 

او تصریح کرد: در بخش مشاوره ای، آسیب های اجتماعی، بخش های تخصصی آموزشی، هنری و فرهنگی، استعداد یابی نیاز داریم تا روحانیون دوره های تحصصی ببینند تا بتوانند پاسخگوی نیاز های متنوع دانش آموزان باشند.

کد خبر 1254006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha