مساله عفاف و حجاب باید از جهات فرهنگی، علمی و تبیینی مورد توجه جدی قرار گیرد

امام جمعه قم با بیان اینکه مساله عفاف و حجاب باید از جهات فرهنگی، علمی و تبیینی مورد توجه جدی قرار بگیرد گفت: عفاف و حجاب علاوه بر یک فریضه الهی یک وظیفه قانونی و مدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره آیه ۶۹ سوره توبه گفت: خداوند همیشه انسان را به گذشته توجه می‌دهد. برای اینکه ذهن بشر همیشه متوجه عوامل زودگذر دنیا نباشد لازم است از تاریخ درس‌ها و عبرت‌هایی برای زندگی خود بگیرد.

 

وی با اشاره به پند این آیه افزود: هیچ کسی از کفر و نفاق سودی ندیده است و منافقین نیز هرگز دستاوردی جز زیان و خسران نداشتند و به عذاب الهی دچار شدند.

 

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خود به روز جمعیت اشاره کرد وافزود: مشکلات اقتصادی، بیکاری، کمبود اشتغال، شیوع سقط‌ جنین و کاهش سازگاری بین زوجین و هزینه‌های بارداری و زایمان، از موانع مهم در فرزند آوری است که باید توسط مسئولان و مردم مرتفع شود.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه امر وساطت در ازدواج باید احیا شود تاکید کرد: تلاش برای جوان شدن جمعیت و حمایت از خانواده وظیفه همه مردم و مسئولان کشور است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: برخی تصور می کنند که با افزایش بسترهای اجتماعی کتاب منزوی خواهد شد اما کتاب هیچ‌وقت با پدیدآمدن تجهیزات نوظهور به حاشیه نخواهد رفت و هرسال بر توجه به آن افزوده خواهد شد؛ کتاب سیره مستمر رهبر معظم انقلاب است و مقام معظم رهبری اول پرچم‌دار حمایت از فرهنگ کتاب وکتابخوانی است.

 

آیت الله سعیدی بابیان اینکه جوانان متخصص زیادی در کشور وجود دارد که جویای کار هستند، افزود: بدون رشد اقتصادی ۸ درصدی نمی‌توانیم جوابگوی نیاز جوانان و متخصصین باشیم و برای ارتقا جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و بهبود وضع معیشت مردم راهی جز رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی وجود ندارد.

 

امام‌جمعه قم با بیان اینکه باید زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش‌های مختلف تسهیل و بهره‌ وری افزایش یابد گفت:وضع عمومی کشور در موضوع بهره‌ وری  صحیح نیست، اسراف و عدم روحیه کاری از نمونه‌های بارز وضع نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری و ساختار اجتماعی است.

 

آیت‌الله سعیدی همچنین با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) مصادف با روز دختر گفت: آن حضرت الگو و اسوه زنان و دختران مسلمان است و در طول دهه کرامت انتظار می‌رود سیره و منش ائمه برای عموم مردم تبیین شود.

 

وی ادامه داد: همچنین مساله عفاف و حجاب باید از جهات فرهنگی، علمی و تبیینی موردتوجه جدی قرار بگیرد چراکه عفاف و حجاب علاوه بر یک فریضه الهی یک وظیفه قانونی و مدنی است.

 

امام‌ جمعه قم بابیان اینکه مسئولان در رابطه با لزوم قانونی رعایت حجاب، باید با قاطعیت برخورد کنند گفت: افرادی که حتی اعتقادی به اسلام و آموزه‌های دینی ندارند بدانند که اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران مورد توجه بوده است.

 

وی همچنین از مواضع برخی از نخبگان و مسئولان در خصوص شخصی تلقی کردن مساله عفاف و حجاب انتقاد کرد و افزود: عفاف و حجاب یک موضوع و مساله فردی و شخصی نیست بلکه یک مساله اجتماعی است .

 

امام جمعه قم به سالروز آزادی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران دلبسته بودند.

 

وی تصریح کرد:بزرگترین درس آزادی خرمشهر برای امروز این است که هزینه مقاومت به هزینه تسلیم ترجیح دارد و در مقابله با دشمن، هزینه مقاومت کمتر و شرافت‌مندانه تر از هزینه تسلیم است.

کد خبر 1267747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha