حمایت تمام قد شورای شهر بیرجند از برنامه دهه کرامت کانون‌های مساجد

شورای شهر بیرجند درخصوص اهدای بسته های فرهنگی به ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی ویژه دهه کرامت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در جلسه شورای شهر بیرجند که امروز شنبه (۳۰ اردیبهشت) برگزار شد، نامه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مبنی بر درخواست مساعد از شورا و شهرداری بیرجند برای تامین بسته های فرهنگی به شور گذاشته شد و با موافقت همه اعضای شورای شهر، برای تأمین بسته های فرهنگی بالغ بر 18 میلیون تومان تخصیص یافت.  

 

عباس سروری - منشی شورای شهر بیرجند- در این جلسه گفت: اقلام فرهنگی مورد نیاز با اعتباری بالغ بر 18 میلیون تومان با همراهی نماینده کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری، نماینده ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خریداری و در دهه کرامت بر اساس درخواست ذکر شده بین زائران امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و... توزیع می شود.

 

لازم به ذکر است بسته های فرهنگی بر اساس کتاب کودک و نوجوان در حوزه عفاف و حجاب، شهدا، پازل عفاف و حجاب، دفترچه یادداشت مذهبی، قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه، پیکسل طرح عفاف و حجاب، جانماز، کتابچه آموزشی وضو و نماز، مقنعه بری دختران انتخاب خواهد شد.

 

در ادامه نامه فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در خصوص برگزاری همایش دختر ماه در اول خرداد ماه در محل فرهنگسرا و اختصاص تعدادی اتوبوس برای ایاب و ذهاب شرکت کنندگان این همایش مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تأیید و موافقت همه اعضا رسید و مقرر شد نامه به شهرداری ارجاع شود و بر اساس ظرفیت شهرداری، تعدادی اتوبوس در اختیار این جشن قرار گیرد.

 

در ادامه نامه ای از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص الحاق 440 هکتار اراضی با کاربری مسکونی در ضلع غرب منطبق معبر در حال اجرا امتداد بلوار پیامبر اعظم (ص) قرائت شد.

 

یکی از اعضای شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در سطح شهر فضاهای قابل ساخت و ساز زیادی وجود دارد که باید برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: ابتدا باید از فضاها و اراضی داخل شهر برای ساخت و ساز استفاده کرد.

 

عباس سروری به اضافه شدن اراضی با اوضاع و مشکلات دستگاه های خدمات رسان اشاره کرد و افزود: تا زمانی که در شهر زمین برای واگذاری وجود دارد نباید با الحاق اراضی هزینه های زیادی تحمیل کرد.

 

رضا حسنی صفت- رئیس شورای شهر بیرجند- هم به قرائت مصوبه شورا در 27 فروردین امسال پرداخت و گفت: مخالفت شورا و شهرداری بر اساس این مصوبه به استانداری اعلام شد.

 

یکی از اعضای شورا هم با بیان اینکه نباید طوری رفتار کرد که گفته شود شورا و شهرداری با خانه دار شدن مردم مخالفت دارند،‌ گفت: با اجرای این طرح صد در صد موافقیم اما باید دستگاههای خدمات رسان وظایف خود را انجام دهند.

 

مرتضی یزدان شناس با اشاره به این مهم که باید شورا هم‌سویی و همراهی خود را در زمینه نهضت مسکن را نشان دهد، یادآور شد: این موافقت به این معنا نباشد که دستگاههای خدمات رسان وظیفه خود را انجام نداده و بار و هزینه را بر دوش شهرداری تحمیل شود.

 

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر و موافقت اعضای شورا با این مصوبه مقرر شد تضمین لازم برای زیرساخت‌ها از پیمانکاران اخذ شود تا هزینه ها بر دوش شهرداری تحمیل نشود.

 

 

 

کد خبر 1267911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha