موازی‌کاری فرهنگی، یکی از موانع شکل گیری تشکیلات سازنده مسجدی است

امام جمعه شیروان، موازی‌کاری فرهنگی را یکی از موانع شکل گیری تشکیلات سازنده مسجدی نام برد و گفت: موازی‌کاری فرهنگی و داشتن چند نقش همزمان در نهادهای مختلف فرهنگی سبب ایجاد گرفتاری و درست عمل نکردن شبکه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حوزه ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با هدف ارتقاء فعالیت شبکه رابطین کانون های شهرستان شیروان، جلسه هم اندیشی در این شهرستان برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان، در این نشست برخی نکات و عوامل در خصوص تحقق نیافتن شبکه منسجم فرهنگی را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: موازی کاری های فرهنگی و یک فرد فعال و داشتن چند نقش همزمان در نهادهای مختلف فرهنگی سبب ایجاد گرفتاری و درست عمل نکردن شبکه می شود.

وی افزود: هر کدام از فعالان و افراد شاخص در فعالیت های فرهنگی به واسطه این نقش های متعدد، درگیریهای دیگری به طور همزمان دارند، یا ممکن است کار را قبول کنند و نصفه و نیمه انجام هند چون عملا نمی رسند  و یا در جا رد کنند و نپذیرند و کار شبکه ای روی زمین بماند.

حجت الاسلام تکمیلی ضمن اعلام آمادگی در خصوص تعیین و شناسایی افراد دغدغه مند و تاثیرگذار به عنوان رابطین کانون ها، توصیه کرد این افراد به تعداد بیشتر و از مناطق مختلف انتخاب شوند و در این باره جلسه ای دیگر و ظرف هفته آتی پیشنهاد داد.

در این جلسه «زهره بابایی» سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان و کارشناسان حوزه ساماندهی ستاد کانون های مساجد نیز حضور داشتند و به بحث و گفتگو پرداختند.

 

 

برگزاری نشست رابطان شبکه رابطین کانون های مساجد شهرستان شیروان

نشست هم اندیشی مدیران و رابطین کانون های مساجد شهرستان شیروان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با هدف تبیین اهمیت کار تشکیلاتی به ویژه در مسجد برگزار شد.

«زهره بابایی» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در این نشست  در خصوص ارتقاء فعالیت های کانون ها اعلام حمایت و همکاری کرد و  به بحث و گفتگو پرداختند.

«امین درتومی» کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی هم در این نشست  نکاتی در خصوص اهمیت نقش رابطین و کار شبکه ای در کانون ها عنوان کرد.

در این نشست همراه با «محمد محمدزاده قانعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام  و کانون رابط  این شهرستان، مدیر چهار کانون فرهنگی و هنری مسجد دیگر نیز حضور داشتند.

پس از این جلسه نیز کارشناسان توسعه از مسجد امام صادق علیه السلام بازدید کردند و نشستی با هیئت امناء این مسجد با هدف راه اندازی کانون فرهنگی در این مسجد برگزار کردند.

در حال حاضر 47 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی شهرستان شیروان فعالیت دارند.

 

 

 

مادران و دختران کانون روستایی مهرورزان جوان با آسیب های فضای مجازی آشنا شدند

دختران نوجوان روستای کیکانلو از مناطق روستایی شهرستان مانه و سملقان به همراه مادرانشان با  مباحث "سواد رسانه و آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی"  در مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف  آشنا شدند.

«حسین صائبی» از کارشناسان پلیس فتا خراسان شمالی در این کارگاه موضوعاتی  همچون  اخبار کذب و شایعات در فضای مجازی را برای  حاضران بازگو کرد و آسیب های آن را شرح داد.

وی همچنین شناخت و آگاهی  و مطالعه دقیق را به نوجوانان توصیه کرد و خطاب به مادران موضوع کلاهبرداری های اینترنتی را نیز تشریح و گوشزد کرد.

کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل  آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود.  

 

 

اجتماع بزرگ دختران محیصا در شهرستان راز و جرگلان

اجتماع بزرگ دختران محیصا در شهرستان راز و جرگلان به مناسبت آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و روز ملی دختران در محل سالن کانون تربیتی شهید رجایی شهر راز برگزار شد.

این مراسم که به همت فعالان کانون فرهنگ یهنری قدس مسجد جامع طراحی و برنامه ریزی شده بود، با همراهی نهادهای فرهنگی اجرایی شد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این جشن بزرگ و اجتماع ارزشمند همراه  مدعوین بود و برای حاضرین در خصوص ابعاد شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیه و ارزش های اجتماعی دختران سخنانی چند ارائه کرد.

برگزاری مسابقه فرهنگی، اجرای سرود دختران و تقدیر از دختران فعال و نخبه از اهم برنامه های این مراسم می توان نام برد.

 

 

 

کد خبر 1268717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha