شکل گیری شورای تعالی مساجد به رونق بخشی و ساماندهی مساجد کمک می کند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز باید مساجد به پایگاه تربیت نیروهای جوان متعهد انقلابی تبدیل شوند و شکل گیری شورای تعالی شهرستان جیرفت قطعا به رونق گرفتن و ساماندهی مساجد کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ( ۹ خرداد ماه) اولین نشست هم اندیشی شورای تعالی شهرستان جیرفت در دفتر امام جمعه برگزار شد.
حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، مسجد را خاستگاه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد محور بود و نیروهای انقلابی را در درون خود پرورش داد.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در دوران ستم شاهی، مسجد تنها نهادی است که در دست انقلابیون بود و با برنامه ریزی و حضور و تربیت جوانان، نقش اول در پیروزی انقلاب اسلامی را ایفا کرد.
وی خاطرنشان کرد: با بیان این مطلب که جوانان انقلابی پرورش یافته مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس، جنگ را مدیریت کردند.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: در زمانی که صدام شهرهای ما را موشک باران می کرد، امام خمینی (ره) با هوشمندی و درایت فرمودند؛ مساجد سنگر است یعنی در همه حال باید برای اسلام این سنگر واقعی را حفظ کرد.
امام جمعه جیرفت اظهار کرد: دشمنان امروز با ابزار رسانه، نرم افزار و جنگ روایت ها وارد عرصه نبرد شده است بنابراین باید بیش از پیش به مساجد توجه کنیم.
وی تاکید کرد: امروز باید مساجد به پایگاه تربیت نیروهای متعهد انقلابی تبدیل شوند و شکل گیری شورای تعالی شهرستان جیرفت قطعا به رونق گرفتن و ساماندهی مساجد کمک شایانی خواهد کرد.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: ارکان مساجد شامل امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری می باشد که باید اولویت اصلی خود را فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان و جوانان به مساجد قرار دهند.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: نتیجه پویایی مساجد و رونق بخشی به آنها باید تربیت نیروی جوان متعهد باشد.
وی با اشاره به این که روز جهانی مساجد در پیش است، ابراز کرد: لازم است که به همین مناسبت همایش و گردهمایی فعالان مسجدی برگزار شود.
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: متاسفانه امروز مساجد ما تبدیل شده اند به مکانی برای برگزاری مراسم ختم و عزا و خبری از برگزاری جشن های ملی و مذهبی در آنها نیست.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: بهتر است متولیان فرهنگی برگزاری جشن ها، مساجد را نیز برای برگزاری ولادت اهل بیت (ع) انتخاب کنند و همچنین مساجد هم نام با اهل بیت (ع) نیز به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: یکی از راه های جذب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به مساجد، برگزاری جشن است و قطعا خاطره ای شیرین از یک مکان معنوی در ذهن نوجوان و جوان ما نقش می بندد.

کد خبر 1271069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha