آغاز رقابت سفرای قرآنی بیش از 65 کشور همزمان با مبعث پیامبر(ص)

نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام حضور نمایندگان بیش از 65 کشور در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از افزایش 50 درصدی جوایز این رقابت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: این رقابت‌ها 28 خرداد همزمان با مبحث رسول اکرم (ص) با حضور نمایندگان بیش از 65 کشور اسلامی و غیر اسلامی از پنج قاره جهان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز رقابت‌ها همزمان با بیست و نهم خرداد اظهار کرد: این مسابقات تا دوم تیر ادامه دارد و در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدی از رشد پنج درصد جوایز نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته نفر نخست 240 میلیون ریال جایزه دریافت کرد که این میزان در سال جاری و در دوره بیست و نهم به 360 میلیون ریال افزایش یافته است.

 

نماینده ولی‌فقیه درباره برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: برگزاری سومین همایش تجلیل از بانوان قرآنی به منظور معرفی و تقدیر از 29 چهره برتر این عرصه در 31 خرداد و برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی در یکم تیر از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: بنا بر اعلام فراخوان عمومی بخش پژوهش‌ها از اواخر سال 90 بیش از 550 مقاله به دبیرخانه بخش پژوهش‌های قرآنی ارسال شد که از این تعداد 45 مورد به دیگر کشورها اختصاص دارد و از برترین‌های آن در همایشی رسمی تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به حضور دو نماینده از جمهوری اسلامی در رشته‌های حفظ و قرائت این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن ابراز کرد: 47 حافظ و 58 قاری از کشورهای مختلف جهان در این رقابت پنج روزه برای کسب عناوین برتر مسابقات بین‌المللی قرآن آموخته‌های خود را به آزمون می‌گذارد.

 

وی در مقایسه مسابقات ایران با دیگر کشورهای جهان عنوان کرد: برگزاری این رقابت‌ها در دو رشته حفظ و قرائت و طراحی رشته پژوهش نشان از گستردگی دامنه مسابقات ایران دارد، امری که در سایر میادین دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی درباره تأثیر برگزاری این رقابت‌ها در مقابله با هتک حرمت به ساحت وحی و بیداری جهان اسلام تأکید کرد: حضور نمایندگانی از پنج قاره جهان حول محور قرآن به عنوان اصلی‌ترین مشترکات مسلمانان وحدت‌بخش است و این همگرایی اصلی‌ترین نقش‌ها در برابر توطئه‌ دشمنان را ایفا می‌کند.

 

وی درباره راهکار سازمان اوقاف و امور خیریه برای افزایش تعداد موقوفات قرآنی خاطرنشان کرد: ایجاد موقوفاتی با رویکردی منفعتی به منظور حمایت از فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار دارد چرا که یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه فرهنگ و معارف نورانی کتاب الهی ایجاد موقوفاتی با عواید مطلوب است.

شایان ذکر است، نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دوشنبه 22 خرداد با حضور نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 140868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha