مسابقات بین‌المللی قرآن موجب ایجاد یک رقابت سالم قرآنی در کشور می‌شود

دغاغله گفت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح بین المللی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای قرآنی کشور تاثیری شفاف و واضح بر روند فعالیت های قرآنی کشور می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر مهدی دغاغله، قاری برجسته قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب افزود: کسب مقام های برتر توسط قراء و حفاظ ایرانی باعث تشویق فعالان این عرصه می شود و این جریان باعث ایجاد یک رقابت سالم و تسریع در حرکت قرآنی در کشور می شود.
دغاغله با تاکید بر این که کشور ایران پرچمدار واقعی اسلام ناب است گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم حرکتی در شان ایران که پرچمدار اسلام ناب در جهان است و این جریان جنبه تبلیغی و رسانه ای حائز اهمیتی در میان کشورهای دیگر ایجاد می کند و برگزاری با شکوه کردن این رخداد قرآنی باعث می شود ایران به عنوان مرجع مسابقات جهانی شناخته شود.
این قاری ممتاز جنوب کشور تصریح کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران به دلایل روشن از لحاظ کمی و کیفی در سطحی بالاتر از مسابقات بین المللی کشورهای دیگر قرار دارد.
این داور مسابقات قرآن اجرای عدالت در قضاوت را یکی از مهمترین دلایل برتری مسابقات بین المللی قرآن ایران در مقایسه با دیگر کشورها دانست و گفت: داوری در برخی کشورهای برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن کریم بر اساس واقعیت نیست و تفکرات سیاسی در پس قضاوت های متسابقین وجود دارد در صورتی که در ایران عدالت سر لوحه کار هیئت داروان مسابقات بین المللی قرآن کریم است و هیچ دخل و تصرفی در امتیازها صورت نمی گیرد.
دغاغله برگزاری برنامه های جنبی در مسابقات بین المللی قرآن کریم را دیگر امتیاز مسابقات ایران نسبت به سایر کشورها برشمرد و اظهار داشت: برنامه های آموزشی و تبلیغی و نمایشگاهی که در کنار مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود در مسابقات سایر کشورهای اسلامی وجود نداردو این مسئله شکوه و عظمت مسابقات ایران را نشان می دهد.
این استاد پیشکسوت قرآنی با تاکید بر نقش تاثیر گذار مسابقات بین المللی قرآن کریم بر بیداری اسلامی گفت: با توجه به حضور متسابقین از کشورهای مختلف و سخنرانی سران سه قوه در این مسابقات و معرفی مواضع ایران در مسائل مختلف باعث اتحاد و بیداری هر چه بیشتر جامعه اسلامی می شود چرا که این شرکت کنندگان بعد از بازگشت به عنوان مبلغ جمهوری اسلامی ایران در کشور خود مبدل می شوند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 141103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha