مسابقات بین‌المللی قرآن زمینه‌ساز رشد بیداری اسلامی است

حجت الاسلام طائب گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حقیقت با برپایی مسابقات انسان‌ها را به مغفرت و بهشت‌ الهی فراخوان می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان این مطلب که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، جاده‌ای است برای اینکه انسان‌ها به قرآنی که مبّین و هدایتگر است بیش از پیش راهنمایی شوند، خاطرنشان کرد: ما هرآنچه در مسابقات قرآن سرمایه‌گذاری کرده و تلاش کنیم کمیت و کیفیت مسابقات را افزایش دهیم، به همان میزان بهره فراوانی به جهت میل جوامع به خوبی‌ها و هنجارها خواهیم برد.


وی ادامه داد: اگر در مسابقات قرآن کریم به اصولی که قرآن به آن تأکید دارد توجه داشته باشیم، به صراحت می‌توانیم بگوییم که مسابقات قرآن، تنها جایی است که در برپایی چنین مسابقاتی اسراف نکرده‌ایم.
طائب با بیان این مطلب که قرآن از بین برنده ظلمت و استکبار است، افزود: منشأ بیداری اسلامی قرآن کریم به شمار می‌آید، لذا هر چه مسابقات را بیشتر و پربارتر برگزار کنیم به همان میزان به گسترش بیداری اسلامی کمک کرده‌ایم.
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار قرآن را خط وحدت جهان اسلام دانست و بیان داشت: حرکت در جهت مسابقات و فراخوانی قاریان کشورهای مختلف در حقیقت خدمت به ایجاد وحدت است.


طائب در ادامه به تفاوت سایر مسابقات با قرآن کریم اشاره و بیان داشت: به‌طور مثال با پایان گرفتن مسابقات فوتبال و خروج افراد از استادیوم همه چیز تمام می‌شود اما در مسابقات قرآن وقتی مسابقه به پایان می‌رسد تازه اثرگذاری آن آغاز می‌شود چرا که در پرتو برگزاری مسابقات نوری در دل‌های حاضران دمیده می‌شود که تا مدت‌ها موجب احیای آنهاست.
وی با تقدیر از سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: این عمل سازمان اوقاف و امور خیریه هر چه با توسعه و برنامه‌ریزی بهتر و همفکری بیشتر با صاحب‌نظران در این عرصه برگزار شود منجر به اثرگذاری بیشتر مسابقات شده و در ضمن مرضی حق تعالی خواهد بود.

یک استاد حوزه و دانشگاه، با بیان این مطلب که برپایی مسابقات قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه یک نوع خدمت به گسترش فرهنگ الهی و وحدت مسلمانان است گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حقیقت با برپایی مسابقات انسان‌ها را به مغفرت و بهشت‌ الهی فراخوان می‌کند.


وی ادامه داد: سازمان اوقاف با برگزاری مسابقات قرآن کریم به وحدت و همبستگی مسلمانان کمک کرده و هنجارها و راه حصول به کمال را در میان مردم گسترش می‌دهد.
طائب اضافه کرد برگزاری مسابقات به منزله فراخواندن به مغفرت و بهشت الهی است و سازمان اوقاف و امور خیریه با برپایی مسابقات قرآن در حقیقت جاده رحمت الهی را در برابر جهانیان باز می‌کند و این خود بهترین خدمت به فرهنگ الهی است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 141104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha