شرکت کنندگان ایرانی فاتح مسابقات قرآن امسال هستند

حافظ کل قرآن اعزامی از کشور بورکینسافاسو با اشاره به کیفیت بالای شرکت کنندگان ایرانی در مسابقات قرآن گفت: قطعاً امسال نیز رتبه های برتر از ان ایرانی هاست.

ادریس احمد سوری، حافظ کل قرآن اعزامی از کشور بورکینافاسو در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به چگونگی آشنایی خود با حفظ قرآن به خبرنگار شبستان گفت: من و تمام حافظان کشورم در مدرسه ای که محصلین آن از نفرات ممتاز کشور مصر بودند تلمذ کرده ایم و با تسلط کامل به فراگیری علوم قرآنی پرداخته ایم.

وی با اشاره به مدت و چگونگی حفظ کلام وحی خاطرنشان کرد: پس از طی مدارج مقدماتی در دبیرستان حفظ قرآن وارد دانشگاه علوم قرآنی و اسلامی هدی شده و پس از 3 سال موفق به حفظ کل قرآن و کسب نشان فارغ التحصیلی از این دانشگاه شدم.

 

این حافظ کل قرآن با اشاره به چگونگی راه یابی به مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: پس از طی مراحل سخت و دشوار در مسابقات قرآن در بورکیناسا حائز رتبه اول رشته حفظ شده و یکی از سهمیه های حضور در مسابقات بین المللی قرآن ایران را کسب کردم.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با مسابقات قرآن در کشور ایران گفت: همواره آوازه و شهرت مسابقات بین المللی قرآن را در رسانه ها طی سالیان گذشته باعث می شد تا یکی از خواسته های من شرکت در چنین مسابقاتی بوده و به حمدالله این آرزو محقق شد.

ادریس احمد با اشاره به تاثیر بالای مسابقات بین المللی قرآن ایران بر تحکیم وحدت کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دنیا افزود: این مسابقات یک قدرت و نیرویی را برای مسلمانان ایجاد می کند تا در کنار انس با قرآن به نقاط مشترک بین خود نزدیک شده و متحد شوند.

پایان پیام/

 

کد خبر 143758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha