شهرستان های محروم کهنوج که از حضور روحانی هم بی بهره اند

رییس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج با اشاره به اینکه مساجد شهرستان های محروم جنوب کرمان از حضور روحانی بی بهره اند، گفت: 80 درصد مساجد کهنوج، فاریاب، رودبار و قلعه گنج فاقد امکانات ضروری اند.

حجت الاسلام مسلم پورجمالی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج از نیاز به ساخت حداقل 400 مسجد در شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، رودبار و قلعه گنج کرمان خبر داد و گفت: 700 مسجد در چهار شهرستان‌ فوق وجود دارد. شهرستان کهنوج 263 مسجد، فاریاب 98 مسجد، رودبار 210 مسجد و قلعه گنج 130 مسجد دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج ادامه داد: 80 درصد مساجد این شهرستان ها فاقد سرویس‌های بهداشتی، سیستم‌های صوتی، پرتال مساجد، فرش سجاده‌ای و کتابخانه است و بسیاری مساجد نیمه کاره هستند.


روستاهای بی بهره از حضور روحانی
وی با اشاره به امکاناتی که از سوی خیرین برای ساخت خانه عالم اختصاص داده شده است، گفت: 27 خانه عالم در سه سال اخیر در چهار شهرستان مذکور ساخته شده است که اعتبار آن از سوی مؤسسه 110 مسجد و مدرسه تأمین شده است. متأسفانه 15 خانه عالم فاقد روحانی است و روحانیون طرح هجرت و مستقر هیچ کدام به این منطقه محروم اعزام نمی شوند و مردم این منطقه از حضور روحانی محرومند.


وی خاطرنشان کرد: با کمک خیرین 22 کتابخانه و 35 سرویس بهداشتی ساخته و تجهیز شده‌ است و نیز اعتبار برای ساخت 34 مسجد از 10 تا 15 میلیون در اختیار داشتیم که 24 مسجد تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.
 

پایان پیام/

کد خبر 154226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha