تقدیم21 شهید برای مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی از تقدیم 21 شهید در بحث مبارزه با مواد مخدردر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ ملکی، فرمانده نیروی انتظامی  و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، امروز (9 شهریور)در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اصحاب رسانه، گفت: همدلی و همکاری دستگاه های اجرایی در رابطه با مبارزه مواد مخدر و پشتیبنانی و حمایت مردم در این راستا راهی برای کاهش پدیده مواد مخدر است.

 

وی با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی در راستای مبارزه با این امر، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تا کنون سه هزار و 800 نفر شهید و 12 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد شهید 21 نفر مربوط به استان مرکزی هستند.

 

سرهنگ ملکی اضافه کرد: بحث مواد مخدر یک بحث سازمان یافته است که امروزه تمام دنیا را درگیر خود کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی، بحث بیماری های عفونی، مرگ و میر، گسترش نا امنی، فقر و محرومیت، کاهش سلامت، امنیت و تمامیت ارضی را از جمله آسیب های جدی مواد مخدر عنوان کرد و گفت: دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر، همسو با سایر اراگان ها در بحث پیشگیری از اعتیاد گام های موثری برداشته است.

 

سرهنگ ملکی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با عاملان مواد مخدر نسبت به سایر پیشتاز و پرچمدار است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه روزانه در کشور شاهد مرگ 10 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر هستیم، اظهار کرد: سالیانه 100 تا 120 هزار نفر در کشور گرفتار مواد مخدر می شوند که این پیامدهای خوبی برای جامعه ندارد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی مختلف درراستای مبارزه با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی، گفت: اجرای برنامه فرهنگی، تهیه و توزیع گاه نامه های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، وجود کمپ های مجاز در حوزه درمان، ساماندهای تیم های درمان، تهیه و تجهیز سرپناه برای معتادین، برگزاری جلسات شورای پژوهشی از جمله این برنامه ها است.

 

پایان پیام/

کد خبر 167436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha