افتتاح پل و میدان سردار شهید فایده در بیرجند

همزمان با هفته دولت و با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، شهردار بیرجند و جمعی از مسئولان، پروژه میدان و پل شهید فایده بیرجند با هزینه کرد اعتبار۴۳ میلیارد ریال، توسط دختر سردار شهید «فایده» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی- عصر امروز(7 شهریور) در آیین افتتاح پروژه های شهرداری بیرجند از افتتاح و کلنگ زنی 987 پروزه خبر داد و گفت: از این تعداد 933 پروژه افتتاح و 54 پروژه کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است، افزود: برای پروژه های قابل افتتاح بالغ بر 87 میلیارد تومان هزینه شده است.

عباس زاده با اشاره به این مهم که پروژه و مشکلات مردم در اولویت کار مدیریت شهری و استانداری است، افزود: در دولت سیزدهم توجه به مدیریت شهری و شهرداری ها به خصوص تجهیز ناوگان موتوری و ماشین آلات بی نظیر بوده و حدود 48 دستگاه ماشین آلات به شهرداری ها تحویل شده است.

افزایش 60 درصد بودجه شهرهای خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

وی از اجرای 50 هزار متر مربع آسفالت در سرایان خبر داد و گفت: در 4 تا 5 شهر استان در هفته دولت جشن پایان آسفالت معابر شهری گرفته شد.

به گفته عباس زاده در دولت های گذشته مدیریت خدمات شهری و شهرداری ها از اعتبارات تملک، منابع ملی بی بهره بودند و در دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد بودجه شهری و شهرداری افزایش یافته است، یادآور شد: در تلفیق میزان شاخص جمعیت استان ها براساس تعداد پروژه های افتتاحی استان و اعتبارات مربوط به پروژه ها، خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را دارد و اگر بر اساس شاخص جمعیت عمل می شد باید رتبه 28 تا 30 در کشور بودیم.

به گفته وی سهم بری ملی خراسان جنوبی در افتتاح پروژه های هفته دولت در پایان دو سال خدمتگزاری به مردم کسب رتبه سوم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به کسب توفیقات مهم در حوزه داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در طول دو سال خدمت دولت سیزدهم در استان 533 روستا گازرسانی شده است.

عباس زاده بر همدلی و همراهی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد: با تداوم امید بخشی زمینه اقدام و عمل و چشاندن طعم شیرین خدمت به مردم فراهم شود.

باز شدن قفل برخی پروژه ها

رئیس شورای شهر بیرجند هم با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی مهم در نقاط مختلف شهر، از پروژه میدان و پل شهید فایده به عنوان پروژه ای عظیم نام برد و گفت: با افتتاح این پروژه زمینه ارتباط شرق به غرب بیرجند فراهم می شود.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد با اشاره به آغاز کار سال سوم شورای ششم تأکید کرد: لازمه باز شدن گره و حل مشکلات شهر و شهروندان همدلی و همگرایی است و باید با همدلی و ارتباط با نهادها و ارگان‌های مربوطه نسبت به بازشدن قفل برخی پروژه ها و حل مشکلات اقدام کرد.

وی اجرای لاین دوم در خیابان ارتش، بازگشایی خیابان های معلم و عدل، توسعه باغ مفاخر، انتقال صنوف آلاینده، ساماندهی ورودی های شهر، حل معضلات ترافیکی شهر، تقاطع غیرهمسطح و... را خواستار شد.

وی به استناد سخنان مقام معظم رهبری گفت: امروزه وظیفه داریم در جامعه امید و نشاط ایجاد کنیم.

افتتاح یکی از بزرگترین پروژه های پدافند غیر عامل

مهدی بهترین- شهردار بیرجند- هم از افتتاح و کلنگ زنی ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

وی به کلنگ زنی ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: مهمترین پروژه قابل افتتاح پل و میدان شهید فایده است.

شهردار بیرجند سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه را ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پل با عرشه ۳۲۰ متر مربع و اعتبار ۲۸ میلیارد ریال و میدان شهید فایده هم با هزار و ۴۰۰ متر مساحت با ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گفته وی این پروژه از نگاه پدافند غیرعامل یکی از پروژه های پدافندی است و علاوه بر افزایش ضریب ایمنی شهر، حداقل سه کیلومتر در راه صرفه جویی می کند.کلنگ زنی ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان در هفته دولت به همت شهرداری بیرجند

بهترین به سرمایه گذاری برای احداث ۸۴ واحد مسکونی در خیابان ظفر برای اولین بار اشاره کرد و افزود: این اقدام با هدف ایجاد درآمد پایدار و جلوگیری از خام فروشی اراضی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی با مشارکت بخش خصوصی ۱۹۰ هزار متر مربع تولید مسکن در دستور کار است که با گردش مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی با اجرای آن برای ۹۵ هزار نفر امسال و سال آینده شغل ایجاد می شود.

تملک 1100 مترمربع از اراضی خیابان ابوذر

شهردار بیرجند به تملک اراضی خیابان ابوذر به متراژ هزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این مهم آرزوی ۳۵ ساله مردم محقق شد این اقدام یکی از بزرگترین تملک های تاریخ شهرداری است.

بهترین تامین تجهیزات آتش نشانی شامل خرید لباس غواصی، شیمیایی، البسه، تجهیز خودرو و ...  با هدف کاهش آسیب به شهروندان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، خرید لودر و تأمین خودرو KMC با اعتبار۴۲ میلیارد ریال، زیر سازی و آسفالت ۵۰۰ هزار مترمربع با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها برشمرد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ ماهه گذشته سه هزار و ۷۰۰ تن قیر رایگان در اختیار شهرداری بیرجند قرار گرفت، گفت: در گذشته به شهرداری مرکز استان قیر تعلق نمی گرفت که در دولت سیزدهم این مهم محقق شد و با ورود این میزان قیر و ذخیره سازی گذشته نهضت آسفالت در حال اجرا است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با مخابرات استان برای اجرای فیبر نوری و هوشمندسازی شهر به طول ۸۰ کیلومتر خبر داد و گفت: مهمترین زیرساخت شهر هوشمند فیبر نوری است.

هوشمندسازی شهر بیرجند به طول ۸۰ کیلومتر

وی از اقدامات در حال اجرا به ایمن سازی کانال روان آبها اشاره کرد و گفت: کف و ایمن سازی کانال سجاد به طول ۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده و ۲ هزار متر نیز در دست اجرا است.

وی بهسازی میدان سجاد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، احداث آیلند مدرس  با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد ریال و ... را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت: بهسازی ۵ هزار متر مربع زمین ورزشی با اعتبار ۱۴ میلیارد نیز از اقدامات در دست اجرا است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر 6 درستگاه خودرو شامل ون و اتوبوس در خدمت زائران اباعبدالله الحسین هستند، یادآورشد: ۱۰ دستگاه ون با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال خریداری شده که سه دستگاه آن ماه گذشته تحویل شد و سه دستگاه هم هفته گذشته تحویل شد که از همان مرکز کشور برای خدمت به زائران به مرز فرستاده شد.

به گفته وی علاوه بر سه دستگاه ون، سه دستگاه اتوبوس هم برای خدمات دهی به زائران پاکستانی به مرز میرجاوه اعزام شده و مشغول خدمات دهی به زائران می باشد.

وی به مقایسه اقدامات دولت سیزدهم در مدیریت شهری در ۲۰ ماه گذشته نسبت ۱۰۴ ماه شهرداران قبل اشاره و تأکید کرد: در زمینه رشد سرمایه گذاری مسکن طی ۲۰ ماه امسال بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است.

بهترین میزان حوزه سرمایه‌گذاری پروژه های خدماتی، رفاهی در دوره پنجم را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

اجرای 205 برنامه فرهنگی در 20 ماه گذشته

وی میزان تملک املاک دولتی در دوره چهار و پنجم را ۲۰ هزار و ۹۲۶ متر مربع عنوان کرد و افزود: این میزان در ۲۰ ماهه اخیر به یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۹۰ متر مربع رسیده است.

شهردار بیرجند میزان بودجه در اواخر سال ۱۴۰۰ را ۲۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طی ۲۰ ماه گذشته این رقم به ۷۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته‌است.

به گفته وی از بودجه پیش بینی شده باید ۴۰ درصد آن برای پروژه های عمرانی هزینه شود که این رقم افزایش یافته و به ۵۴ درصد رسیده است.

وی برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در مدیریت شهری در ۴۸ ماهه دوره پنجم را ۸۵ برنامه اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۲۰ ماه اخیر به 205 برنامه افزایش یافته است.

کد خبر 1622303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha