ثبت 20 فوتی تصادفی از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان جنوبی

عباس زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 فوتی بر اثر تصادفات در استان ثبت شده و آمار بسیار بالایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۱۲ مهر) در برنامه رادیویی پرسمان اظهار داشت: در جاده های استان متاسفانه صحنه های دردناکی در طول هفته مشاهده می شود و باید اطلاع رسانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: توجه ویژه به رعایت برخی از اصول ایمنی و رفتارهای ترافیکی می تواند در کاهش حوادث جاده ای موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه 2 کار جهت کنترل شرایط ترافیکی در سطح جاده های استان باید انجام شود، افزود: یک بخش کارهای ایجابی و آنچه وظیفه ما است به این معنا که دستگاه های مرتبط با حوزه راه و دستگاه های نظارتی برای احقاق حقوق مردم باید وظایفی انجام دهند.

عباس زاده در ادامه گفت: حق مردم داشتن یک راه ایمن و جاده مواصلاتی مناسب است و این راه ها باید ایمنی مناسب و مقابل بهره برداری باشد و دلهره ای مردم برای جا به جایی نداشته باشند و این موضوع جز وظیفه حاکمیتی است که در قالب کمیسیون ایمنی راه و شورای ترافیک استان بر اساس ضوابط و آیین نامه های فنی پیگیری و انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیش از 18 هزار کیلومتر راه جهت استفاده مردم وجود دارد، ادامه داد: باید همه تلاش خود را در طول سال به کار بگیریم تا راه مناسب و ایمن برای مردم آماده کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

وی عنوان کرد: اکنون در حوزه راه های استان بزرگترین پروژه و اقداماتی که انجام می دهیم بحث احداث باندهای دوم استان است که بسیار به ارتقای ایمنی و سطح بهره برداری و خدمات جاده ای به مردم کمک می کند.

عباس زاده در ادامه گفت: با توجه به اقلیم و شرایط استان این موضوع بسیار مناسب و لازم است و این که خراسان جنوبی در مسیر عبوری زائران رضوی قرار دارد و این موضوع ایمنی را ارتقا می دهد و از جمله پروژه های مهم و درجه یک استان است و در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی 2 سال گذشته حدود 150 کیلومتر باند دوم در استان افتتاح شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری حدود 110 کیلومتر از باندهای دوم جدید در استان را به بهره برداری برسانیم و در اختیار مردم استان قرار دهیم.

وی بیان داشت: در سطح راه های استان بحث اصلاح نقاط حادثه خیز و شیب های عرضی در دستور کار است تا بتوانیم ایمنی بیشتر را برای مردم تامین کنیم.

عباس زاده در خصوص ترافیک شهری گفت: بر اساس آیین نامه و ضوابط طراحی معابر شهری، در سطح شهر تابلوها و علایم و حذف و ایجاد دوربرگردان ها و نصب چراغ های راهنمایی و غیره در جهت ارتقای ایمنی جاده ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه علی رغم انجام این تمهیدات شاهد بروز حوادث ترافیکی در سطح استان به طور محسوس فزاینده هستیم و متاسفانه به دلیل عدم رعایت و توجه به ضوابط شاهد این حوادث هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید بر روی رفتارهای ترافیکی در سطح شهر بیش از گذشته کار شود و متاسفانه با حرکت های نا به هنجار ترافیکی مواجه هستیم که منجر به تصادفات جرحی و فوتی می شود.

عباس زاده با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 20 فوتی بر اثر تصادفات در استان ثبت شده است، افزود: آمار بسیار بالایی است و متاسفانه حداقل های اصول رانندگی رعایت نمی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از راه های کنترل رفتارهای ترافیکی بحث دوربین های ترافیکی است و در سطح استان محدودیت داریم و تعداد آن کم است و باید منابع لازم جهت نصب و تامین دوربین ها تامین شود.

وی عنوان کرد: این موضوع جز اولویت ها است و همه اقدامات لازم برای کنترل و ایمنی ترافیک را انجام می دهیم اما در مرحله آخر کاربر جاده با یک حرکت نا به هنجار ترافیکی سبب ایجاد حادثه می شود و آن چه باید تاکید کنیم این است که باید در مواجه با کاربران جاده ای بر مسئولیت آنان در جاده تاکید داشته باشیم و این نقش و مسئولیت را بپذیرند.

عباس زاده در پایان گفت: آن چه باید فرهنگ سازی شود بحث کنترل و رعایت رفتارهای ترافیکی است وباید فرهنگ ترافیکی خود را ارتقا بخشیم و بیرجند به عنوان بحرانی ترین شهر ترافیکی کشور به یکی از امن ترین شهرهای ترافیکی کشور تبدیل شود.

کد خبر 1726991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha