تئاتر بستری مطلوب برای جذب و پرورش بچه‌های مسجد است

یک مدرس تئاتر با اشاره به ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی به مخاطبان از طریق هنر تئاتر، گفت: فعالیت‌های هنری فرصت مطلوبی برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد است.

«ساغر لطفی نژاد»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه اثرگذار کانون های فرهنگی هنری در تقویت فعالیت های هنری در مساجد اظهار کرد: مساجد می توانند با نگاه روشن و نه با نگاه تک بعدی، جهان شمول باشند.

این استاد و مدرس رشته تئاتر کاغذی با اشاره به اینکه هنر تئاتر یک ابزار انسان سازی است، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از طریق ابزار هنر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تولید محتوا داشته باشند و ارزش های انسانی و اخلاقی را با این وسیله به آنها منتقل و در وجودشان نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که برنامه های فرهنگی و هنری که در برخی از مجموعه های مختلف تهیه و اجرا می شود، تنها مختص بزرگسالان است، در صورتی که آموزش ها، باید از کودکی آغاز شود، خوشبختانه این موضوع  در کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده است که با تدارک برنامه های هنری از جمله تئاتر برای کودکان، زمینه جذب آنها به مسجد فراهم شود.

 لطفی نژاد خاطرنشان کرد: کودکان غیر از آموزش مباحث دینی باید مهارت های زندگی، برقراری ارتباط موثر بادیگران، همدلی، گذشت و مهربانی را نیز در مساجد بیاموزند و هنر تئاتر می تواند در رشد و پرورش مهارت های کودکان و نوجوانان نقش در این باره اثرگذار باشد.

این استاد مدرسه تئاتر شبستان در پایان خاطرنشان کرد: از طریق تکنیک رشته تئاتر کاغذی می توان محتواهای دینی و اسلامی تولید کرد، چرا که ذهن بچه ها تصویری و دیداری است و از این طریق به راحتی می توان مفاهیم دینی و اعتقادی را در مساجد به کودکان منتقل کرد.

کد خبر 1730305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha