مشارکت حداکثری در انتخابات چگونه رقم می‌خورد؟

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران گفت: پرهیز از دوقطبی‌سازی، دروغ و تهمت و داشتن برنامه کارآمد و رعایت همه اینها از سوی نامزدهای انتخاباتی به مشارکت حداکثری منجر می‌شوند.

حسین کنعانی‌مقدم، نایب رئیس اول خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: مشارکت حداکثری یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است و ایشان بر حضور گسترده مردم در انتخابات بارها تأکید کرده‌اند و مسئولان و مقامات باید بسترهای لازم برای تحقق مشارکت خیره‌کننده مردم در انتخابات را رقم بزنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چهار مؤلفه «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت» را مطرح فرموده‌اند که قطعاً مشارکت سیاسی مردم فقط به دادن رأی محدود نمی‌شود بلکه به معنای حضور فعال مردم در همه صحنه‌های سیاسی و هر جایی که نیاز به استفاده از حضور مردم و اقتدار مردمی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وقتی مشارکت سیاسی ظهور و بروز پیدا می‌کند که صحنه، صحنه رقابتی باشد، گفت: یعنی مردم از میان خوب‌ها، خوب‌ترین را انتخاب کنند و یا از میان صلحا دست به انتخاب اصلح‌ترین فرد بزنند.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: اگر به دنبال تحقق مشارکت حداکثری داریم باید مدنظر قرار داد که به هیچ‌وجه نباید فضای سیاسی کشور غبارآلود باشد و بتوان سره را از ناسره تشخیص داد. شرایطی که شورای نگهبان اعلام کرده، حداقل‌ها هستند  که باید هر نامزد انتخابات از آنها برخوردار باشد ولی این مردم هستند که باید فرد اصلح را شناسایی و به او رأی بدهند.

وی گفت: رقابت سیاسی قواعد خاص خود را دارد و در بازی سیاسی نمی‌توان بی‌اخلاقی کرد و نباید به اعتماد و شعور مردم آسیب رساند. در رقابت سیاسی باید اخلاق را رعایت کرد و از هرگونه دروغ، تهمت، تخریب و دادن وعده‌های ناممکن به شدت پرهیز شود. نظام ما یک نظام اسلامی و برگرفته از مکتب قرآن است و رعایت اخلاق اسلامی بر هر نامزدی واجب و ضروری است.

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران در پایان اظهار کرد: اگر کاندیداها با نادیده گرفتن اخلاق به فضای دوقطبی دامن بزنند و مشارکت حداکثری را تضعیف کنند هم به خود و هم به نظام و هم به منافع ملی ظلم کرده‌اند و در پیشگاه خدا و مردم مسئولند و باید پاسخ دهند.

کد خبر 1735688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha