تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری، رویکرد وزارت ارشاد برای بازگشت به مسجد است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گامی مؤثر در تحقق نهضت بازگشت به مسجد است.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در  آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک ۱۸ اسفند و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم ما در استان در مورد کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۲ موضوع را مدنظر قرار دادیم یکی مسئله «نهضت بازگشت به مسجد» و فعالیت های مسجد محور است که اصلی ترین پایگاه اداره فرهنگ و ارشاد در مساجد کانون های فرهنگی و هنری هستند.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: مساجد یکی از وسیع ترین مراکز فرهنگی هنری هستند و هدف اصلی از تشکیل کانون های فرهنگی هنری، نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد است.

وی با بیان اینکه در سطح استان هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت میکنند، گفت: امسال سطح بندی شدند و تلاش داریم کانون ها را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم و بعد دوسال هم نمایشگاه دستاورد کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم با این هدف در حال برگزاری است.  

نوروزی گفت: امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند که مسجد سنگر، پایگاه و جایی است که فقط با احیای آن می‌توان شرایط امروز را سروسامان داد.  

وی در مورد اینکه فعالیت بیشتر نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، ادامه داد: بزرگترین آفت که امروزه باعث می شود که جوانان به سمت فضای مجازی اشتباهی می‌روند بحث بیکاری است و وظیفه داریم در جهات مختلف از لحاظ فرهنگی و هنری جوانان را مشغول کنیم.  

نوروزی گفت: در نمایشگاه دستاورد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز رواق کارآفرینی راه اندازی شده که یکی از غرفه های فعال در این زمینه است.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: موضوع دیگر این است که باید در بحث تولید محتوا پرچمدار و میدان دار باشیم و زمانی ما این میدان را واگذار کردیم و نه تنها واگذار کرده بلکه یکسری افراد خاص هم همراه آنها بودند و ضروری بود فضای مجازی را به تعادل برسانیم و در این راستا کانون های فرهنگی و هنری مساجد شبکه های مختلف ایجاد کرده و فعالیت هم می کنند.  


نوروزی گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بحث اوقات فراغت بود که امسال به‌صورت هدف‌دار برگزار شد و بازدید از کانون های حاشیه نشین از برنامه های جنبی این برنامه ها بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصلی ترین اهداف در ستاد هم این بود که کودکان و نوجوانان هم خودشان یکسری فعالیت ها انجام دهند به عنوان مثال در مورد سرود در کشور حرفی برای گفتن داریم و حتی مسابقات سرود بین کانون ها برگزار کردیم و همچنین در بحث های آموزش هنرهای تجسمی نیز فعالیت چشمگیری داریم.  

کد خبر 1753794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha