انجمن علمای مسلمان، ممنوعیت حجاب زنان در اماکن عمومی تاجیکستان را محکوم کرد

انجمن علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای، تصمیم مقامات تاجیکستان برای ممنوعیت حجاب زنان مسلمان در برخی اماکن عمومی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از shiawaves، انجمن علمای مسلمان در بیانیه‌ای مقامات تاجیکستان را که اخیرا از حجاب زنان مسلمان در برخی اماکن عمومی جلوگیری کرده‌اند، محکوم کرد.

انجمن علمای مسلمان با رد کامل این ممنوعیت ناعادلانه در مورد حجاب اسلامی، آن را نقض آشکار حقوق زنان مسلمان و آزادی عمل به شعائر اسلام دانسته و در عین حال از همه مسلمانان در کشورهای جهان خواست به وظایف خود در این باره عمل کنند و از برادران و خواهران خود در تاجیکستان حمایت کنند.

انجمن علمای مسلمان در بیانیه خود از نهادهای رسمی قانونی خواست تا آنچه را که خداوند به علما برای تبیین حقایق، تبیین ممنوعیت حجاب و دفاع از حقوق زنان مسلمان دستور داده است، انجام دهند.

همچنین از تمامی کشورهای جهان آزاد به طور عام و جهان اسلام به طور خاص و نهادهای زنان که همواره مدافع زنان بوده‌اند، درخواست کرد این بی عدالتی و تبعیض نژادی را که زنان مسلمان را مورد هدف قرار می دهد، محکوم کنند.

انجمن علمای مسلمان در ادامه این بیانیه برحمایت کامل خود از مردم مسلمان تاجیکستان و پایبندی آنها به دین و حجاب تاکید کرد.

این انجمن حمایت خود را از جنبش مسلمانان در تاجیکستان که قرار است روز جمعه تحت عنوان «روز حجاب» برگزار شود، اعلام کرد و از همه مسلمانان خواست تا در این مراسم شرکت کنند و مخالفت خود را با ممنوعیت حجاب اعلام کنند و از حقوق زنان مسلمان دفاع کنند.

این انجمن در پایان بیانیه خود تاکید کرد که حجاب حق ذاتی زن مسلمان است که شرع برای او تضمین کرده است و هیچکس نمی تواند این حق را تضییع کند.

پارلمان تاجیکستان در اقدامی چالش‌بر انگیز، تصمیم بر ممنوعیت پوشیدن برقع و نقاب برای زنان ممنوع گرفت که این تصمیم را به عنوان تلاشی برای تشویق فرهنگ و سنت‌های ملی در مقابله با فرهنگ وارداتی و مبارزه با افراط گرایی مذهبی دانست.

کد خبر 1766859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha