نقش قرارگاه نهضت مشارکت کانون‌های مساجد در حماسه حضور

حجت‌الاسلام نخاولی گفت: بار اصلی مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات بر دوش مسجدی‌ها است لذا قرارگاه نهضت مشارکت در ستاد کانون‌های مساجد با هدف تحقق این مهم فعال شده است.

حجت‌الاسلام «مهدی نخاولی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به نقش‌آفرینی قرارگاه نهضت مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در شور انتخابات، اظهار داشت: بار اصلی مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات بر دوش مسجدی‌ها است.

مدرس حوزه و دانشگاه فردوسی با بیان اینکه پایین آمدن مشارکت در انتخابات بخشی به خاطر این است که فعالیت لازم مسجدی‌ها و کانون‌های مساجد به فعلیت نرسیده است، افزود: مهمترین هدف در انتخابات باید توجه به مسجد باشد چراکه مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست.

حجت الاسلام نخاولی افزایش معرفت، حل مشکلات محله، رفع مشکلات اقتصادی در مسجد (از طریق راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، شناسایی نیازمندان محله و رسیدگی به اوضاع و احوال هم محلی ها) را از وظایف مساجد عنوان کرد و گفت: بحث امنیت و آموزش افراد محله با به کار گیری مشاوره‌ها و توجه به مسائل روحی و روانی افراد از دیگر معیارهای یک مسجد خوب و معیار است.

به گفته وی؛ کانون‌های فرهنگی هنری جدای از مسجد نیستند و کار موثر فرهنگی از جمله اقدامات آن‌ها است.

مدرس حوزه دانشگاه فردوسی با اشاره به نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، گفت: در وهله اول امام جماعت باید این دغدغه را داشته و آموزش و اطلاعات لازم را کسب کند تا بتواند به صورت جامع ملاک‌های فرد اصلح را به افراد منتقل کند تا مردم خودشان تدبیر و انتخاب کنند.

حجت الاسلام نخاولی افزود: قرارگاه نهضت مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مشارکت حداکثری آغاز به کار کرده است و برای افزایش مشارکت حداکثری پای کار آمده است.

وی درخصوص نقش مسجد در حوزه سیاست هم تصریح کرد: وقتی فرد سیاسی خطایی می‌کند اما با او برخورد نمی‌شود حالت کلیشه‌ای رخ می‌دهد باید با این افراد سیاسی هم برخود لازم انجام شود در غیر صورت سیاست می‌شود دروغ و کلک و دین هم پاکی و راستی است و سیاست از دین جدا می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه فردوس ادامه داد: سیاست عین دین است و بالعکس؛ اما زمانی می‌توان روی آن مانور داد که با افراد سیاسی خاطی کار برخورد بازدارنده انجام شود تا مردم امیداوار شوند.

کد خبر 1770849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha