تصرف نظامی لیبی برای حفظ منافع غرب توسط کشورهای اسلامی محکوم می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون اعلام آمادگی ناتو و نیروهای سازمان ملل برای دخالت نظامی در امور لیبی به خبرنگار شبستان گفت: ما این عمل را از طرف هر کسی و هر سازمانی و کشوری باشد محکوم می‌کنیم.

محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون اعلام آمادگی ناتو و نیروهای سازمان ملل برای دخالت نظامی در امور لیبی به خبرنگار شبستان گفت: ما این عمل را از طرف هر کسی و هر سازمانی و یا هر کشوری باشد محکوم می‌‌کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهند به نام سازمان‌های بین‌المللی کاری بکنند چون این سازمان‌ها در حیطه قدرت‌های بزرگ است، این را برای منافع مردم لیبی خطرناک می‌بینیم و آن را مردود می‌کنیم.

بیغش بیان کرد: مردم لیبی خودشان بهتر می‌دانند چگونه با حاکمان خود برخورد کنند و چگونه حاکمیت را در کشور خودش به دست بگیرند پس دلیلی برای دخالت نیروهای بیگانه در این کشور وجود ندارد.

وی خطاب به آمریکاییان یادآور شد: اگر می‌خواهید لیبی از وضعیت بحرانی امروز نجات پیدا کند تلاش کنید که قذافی از این وضعیتی که به وجود آورده است، خارج شود و دست از سر مردم بی‌گناه لیبی بردارد.

نماینده شازند در خانه ملت تصریح کرد: اینها می‌خواهند لیبی را نیز همانند افغانستان و عراق به پایگاه نظامی خود تبدیل کنند ولی نمی‌دانند که مردم لیبی قطعا اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهد.

وی بیان کرد: آنها می‌خواهند لیبی همچنان در سیطره آنها باشد و از دست‌شان خارج نشود و حاکمیت آن به دست مردم نیفتد زیرا می‌دانند اگر حاکمیت لیبی به دست مردمش بیفتد تسلط آنها بر لیبی از بین می‌رود، پس هر کاری می‌کنند که لیبی را برای خود حفظ کنند.

وی یادآور شد: کشورهای اسلامی قطعا دخالت نظامی در امور لیبی از سوی سازمان‌های بین‌المللی و یا آمریکا را رد می‌کنند و با این اقدام مقابله می‌کنند زیرا این مردم لیبی هستند که باید خودشان سرنوشت‌شان را رقم بزنند.

بیغش در ادامه با اشاره به حضور اتباع ایرانی در کشور لیبی بیان کرد: در جلسه هفته گذشته که صالحی، وزیر امور خارجه میهمان کمیسیون بود ما در مورد اتباع خارجی از وی پرسیدیم که وی گفت قصد انتقال اتباع ایرانی از این کشور را با هواپیما دارند.

وی ادامه داد: سفیر لیبی در ایران جنایات قذافی در لیبی را محکوم کرده است و چون موضع‌گیری علیه قذافی کرده است یعنی می‌خواهد در ایران بماند و به ایران پناهنده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: حتی سفیر لیبی به وزیر امور خارجه‌مان تأکید کرده است که اگر قصد خروج اتباع ایرانی از این کشور را دارد خانواده وی را نیز از لیبی به ایران بیاورد.

پایان پیام/
 

کد خبر 23547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha