برگزاری مراسم اربعین حسینی در امامزاده بی بی حکیمه(س)گچساران

خبرگزاری شبستان؛مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت:مراسم دعا و عزاداری اربعین امام حسین(ع)با حضور انبوه عزاداران حسینی در امامزاده بی بی حکیمه(س)خواهر بلافصل امام رضا(ع) برگزار می شود.

رامین چرومی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا دین و سنت نبوی را زنده کرد و به همین دلیل برای زنده نگهداشتن فداکاری ایشان اربعین برگزار می ‌شود.
وی گفت: دشمنان که قصد نابود کردن دین را داشتند تلاش کردند تا حادثه عاشورا فراموش شود و مردم را از زیارت امام حسین(ع)منع می‌ کردند؛ لذا شیعیان از هر فرصتی برای زنده نگهداشتن این امر استفاده کردند که یکی از آنها اربعین است.

چرومی در ادامه، افزود:به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و با حضور هیئات مذهبی، مراسم عزاداری شامگاه یک شنبه در امامزاده بی بی حکیمه(س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) برگزار شد.
این مسئول اطلاع رسانی اوقاف بیان داشت: عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و علاقمندان زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت در حالی که سیاهپوش بودند با شرکت گسترده در دستجات و آئین های عزاداری، در غم جگرگوشه حضرت فاطمه (س) و شهدای کربلا به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.
چرومی گفت: عزاداران و عاشقان اهل البیت(ع)، در شب اربعین حسینی به یاد واقعه عظیم عاشورا با صبورترین بانوی دشت کربلا حضرت زینب ‌کبری(س) هم ‌نوا شدند و در ذکر مصائب امام حسین(ع) عزاداری کردند.

مدیر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که نظیر چنین برنامه هایی در امامزاده های شاخص استان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) با مداحی مداحان اهل‌ البیت(ع) و بیان روایاتی از کاروان اسرای کربلا از برنامه ‌های اجرایی شب اربعین حسینی در امامزاده های این استان است.

گفتنی است، هیئات مذهبی با برپایی مراسم عزاداری و نصب پارچه نوشته هایی، اربعین حسینی را گرامی داشته با راه اندازی کاروان های سینه زنی و زنجیرزنی تا پاسی از شب به عزاداری پرداخته و در نهایت اخلاص، ارادت و دلدادگی خود به قافله سالار کربلا را نشان می دهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 326045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha