اهل سنت در اعتقاد به زیارت و توسل با شیعه قرابت دارد نه وهابیت

خبرگزاری شبستان: وهابیت، توسل و زیارت را امری غیرقابل قبول می‌داند در حالی که اهل سنت قائل به توسل‌اند، آن‌ها همچنین پذیرش قوانین اثبات شده طبیعی را کفر می‌خوانند، در واقع جنایت اصلی آن‌ها تحریف اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان،‌ برنامه «پندار»، جمعه شب،‌ 6دی ماه‌ با موضوع «شبهات مطرح شده از سوی وهابیت درباره عاشورا و عزاداری برای سیدالشهداء (ع)» روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

 بر پایه این گزارش، این برنامه در قالب گزارشی مستند از سخنان برخی شبکه‌های وهابی و همچنین پاسخ علمای شیعی و سنی در رابطه با این اظهارات ارائه شد. 

در ابتدای «پندار» این هفته،‌ بخش‌هایی از سخنرانی حاج آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آق‌قلا،‌ که طی یک همایش ایراد شده بود پخش شد، وی در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) قیامی علیه ظلم و ستم بود و سیدالشهداء (ع) در راستای برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند. 

در ادامه این برنامه سخنان شیخ ابراهیم اسماعیلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک ‌پخش شد، وی طی اظهارت خود با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین(ع) جنگیدند و گفتند یا پیروزی یا شهادت،‌ اگر پیروز شدیم پرچمی علیه ظلم بالا می‌رود و اگرنه مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگین است. 

بخش بعدی برنامه پندار اختصاص به اظهارات و شبهات برخی شبکه‌های وهابی داشت، در یکی از این شبکه‌ها ‌مجری بیان کرد: دین یعنی خدا و رسول خدا (ص) و باقی هر چه گفتند اضافی است،‌ همچنین در ادامه بخشی دیگر از یک شبکه معاند و ضدشیعی پخش شد که طی آن مجری شبکه وهابی وجود حضرت علی‌اصغر (ع)، ‌طفل شیرخواره امام حسین (ع) را زیر سوال برد و عنوان کرد: بچه شش ماهه گردن ندارد که بخواهند گردن او را تیر بزنند!!!؟؟‌
در ادامه اظهارات یکی دیگر از شبکه‌های وهابی پخش شد که طی آن مجری برنامه گفت: تشیع یک حزب است، ‌از همان زمان یک سری شیعه علی (ع) بودند و یک سری شیعه معاویه و بعدها چون جزو باندهای شکست‌خورده اسلامی شدند لذا آمدند از عنوان شیعه استفاده کردند. 

در بخش دیگری از برنامه نیز مجری یکی از شبکه‌های وهابی ابراز کرد: در کربلا حضرت حسین (ع) و یاران‌اش تشنه نبودند، کسی که تشنه باشد نمی تواند بجنگند،‌ پس آنها تشنه نبودند.
این گزارش می افزاید: در ادامه برنامه پندار،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین علی بخشی در پاسخ به اظهارات این شبکه‌ها و شبهاتی که وهابیت پیرامون عزاداری برای امام حسین(ع) طرح می‌کند، ‌گفت: اولا وهابیت از فرقه‌های نوظهور محسوب می‌شود که سابقه‌ای در اسلام ندارد.

وی ادامه داد: وهابیت در مناطق اهل سنت‌نشین ایجاد شد همان‌طور که بهاییت در میان مناظق شیعه‌نشین ایجاد شد اما همان طور که می‌دانیم نه وهابیت اهل سنت است و نه بهائیت از شیعه و از نظر شیعه بهاییت و وهابیت از اسلام نیست و اهل سنت نیز همین نظر را دارند،‌ چنانچه صهیونیسم از یهودیت نیست. 

حجت‌الاسلام بخشی تصریح کرد: وهابیت به ظواهر آیات توجه می‌کنند،‌ مثلا اعتقاد به جسمانیت خداوند دارند و استنادشان برای این مساله به آیه «یدالله فوق ایدیهم» است، ‌آنها می‌گویند خداوند دو دست بسیار طولانی دارد،‌ در واقع به اعتقاد وهابیت خداوند جسمانیت کاملی داشته و موهای فرفری دارد و تنها ریش و عورتین را ندارد.
این پژوهشگر با بیان اینکه وهابیت هیچ قرابتی با اهل سنت ندارد، ‌افزود: از نظر وهابیت، توسل و زیارت امری غیرقابل قبول است در حالی که اهل سنت قائل به توسل‌اند و در واقع آنچه که می‌توان در اینجا بیان کرد آن است که از نظر وهابیت همه چیز به جز آنچه که خود می‌گویند بدعت است.
وی تاکید کرد: وهابیت هیچ ارزشی برای زنان قائل نیستند و می گویند زن تا وقتی در خانه پدرش است ولی او پدرش محسوب می‌شود و زمانی که به خانه شوهر رفت،‌ ولی‌اش شوهرش است لذا اساسا حق حضور زن در اجتماع را نمی‌أهند حتی اگر زنی بخواهد فروشگاه رود باید با شوهرش برود و در غیر این صورت دائما باید در خانه بنشیند،‌ در تفکر وهابیت زن حتی اجازه حضور در قبرستان را هم ندارد.

در بخش دیگری از برنامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی،‌ استاد تاریخ حوزه علمیه با اشاره به برخی شبهات وهابیت درباره پوشیدن لباس مشکی گفت: در مقتل امیرالمومنین (ع) نوشته «محمد ابن ابی الدنیا» به این مساله یعنی پوشیدن لباس مشکی رنگ اشاره شده است، ‌همچنین سبط ابن جوزی در قرن هفتم نیز اشاره‌ای به مقتل امیرالمومنین (ع) نوشته ابن ابی الدنیا داشته است.

وی عنوان کرد: در هر دو این آثار آمده است که امام حسین(ع) بعد از دفن امیرالمومنین (ع)،‌هنگامی که امام حسن(ع) به مسجد آمدند و خطبه خواندند لباسی مشکی بر تن داشتند، ‌لذا این عمل برای ما شیعیان حجت است و برای اهل سنت نیز عمل صحابی حجت است چراکه اهل سنت امام حسن(ع)را از صحابی می‌دانند.
این محقق ادامه داد: همچنین زمانی که مختار سر عبیدالله بن زیاد را برای امام سجاد(ع) آورد زنان بنی‌هاشم لباس‌های مشکی را بعد از سه سال از جریان شهادت سیدالشهداء (ع) کنار گذاشتند.
همچنین در ادامه برنامه،‌ علی‌محمد حلمی،‌رئیس مرکز گفت‌وگو ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تلاش‌های متعدد جهت ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی اظهار کرد: در واقع دشمنان در این جنگ تبلیغاتی به دنبال آن بودند که در طیف‌های مختلف تعدادی از علمای وابسته و کم‌سواد را به‌عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی سیاست‌مداران بکار گیرند.
وی ادامه داد: یادم هست در سال 1359 بود که یکی از رهبران بانفوذ در یکی از کشورهای شبه قاره‌ طی سخنانی گفت انقلاب ایران اسلامی نیست بلکه شیعی است و این شخص از وهابی‌ها و تکفیری‌ها تاثیر پذیرفته بود تا زمانی سفیر وقت از وی دعوت کرد تا با امام راحل دیدار کند، ‌آن شخص قبول کرد و به ایران آمد و زمانی که وارد اتاق امام(ره) شد امام بلند شدند و او را در آغوش گرفتند و آن شخص گفت من پاسخ خود را گرفتم و از شما حمایت می‌کنم لذا زمانی که به کشورش بازگشت اعلام کرد که با امام خمینی(ره) دیدار کردم و مطمئن شدم که انقلاب ایران اسلامی است.
همچنین، در ادامه برنامه پندار این هفته،‌ حسین صلحان از کشور ترکیه با اشاره به اینکه وهابیت کاری به اسلام و اعتقادات ندارد، گفت: وهابیت در واقع از آمریکا و انگلیس تغذیه می‌شود و با پولی که از آنان می‌گیرد حرف می‌زند.
همچنین در بخش بعدی برنامه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی بخشی ‌طی سخنانی خاطرنشان کرد: وهابیت می‌خواهد اسلام را آنگونه که خود تعریف کرده به جهان بشناساند و بگوید که اسلام این است، ‌وقتی عبدالعزیز بن باز به عنوان پدر وهابیت امروز می گوید اگر کسی معتقد به این باشد که زمین دور خورشید می‌چرخد کافر است، و این دیدگاه در جهان به‌ عنوان دیدگاه مسلمین اشاعه داده می‌شود،‌ مردم جهان تصور می‌کنند که اسلام همین است،‌ در واقع بزرگترین خیانت وهابیت به جهان اسلام تحریف ماهیت اسلام است.
پایان پیام/
 

کد خبر 327121

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha