معتقد به ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت هستم

خبرگزاری شبستان: استاندار هرمزگان گفت: معتقد به ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت هستم و در این رابطه پیگیر جدی ایجاد تعامل و همکاری میان دانشگاه های استان با صنایع غرب بندرعباس خواهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، جاسم جادری در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار داشت: استان هرمزگان به عنوان یکی از استانهای استراتژیک کشور سرشار ازمنابع، امکانات و نیروی انسانی است که قرارگرفتن این ظرفیت ها در بستر علمی و پژوهشی می تواند به توسعه همه جانبه استان و رشد شاخص های توسعه کمک شایانی نماید.

وی افزود: اگرگفته می شود جایگاه پژوهش در هرمزگان مطلوب نیست راه حل آن حمایت از شرکت های دانش بنیان است که مدیریت عالی استان از این امر برای ارتقاء جایگاه پژوهش در هرمزگان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه پژوهش باید ازحاشیه به متن اصلی فعالیت های همه دستگاه های اجرایی آورده شود، خاطر نشان کرد: اولویت دهی به امرپژوهش و محور قرار دادن همه فعالیت ها براساس نگرش علمی پژوهشی ازجمله سیاست های دولت تدبیر و امید است چراکه رییس جمهورخود به عنوان یک پژوهشگر توجه فوق العاده ای به استفاده از این ظرفیت عظیم در مسیر توسعه کشور دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تحقق هدف تولید و توسعه علمی برای ارتقاء جایگاه علمی، کسب ثروت و توسعه رفاه عمومی در گرو مطالعه و پژوهش است و این مهم باید در متن نظام برنامه ریزی توسعه استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان اهداف هفته پژوهش یادآورشد: فراهم نمودن بستر حضور پژوهشگران،حمایت جدی از فعالان این بخش، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش درهمه مراکز علمی و آموزشی، توجه بنیادی به امر پژوهش در مدارس، قرار گرفتن تولید برمبنای پژوهش و بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای ارتقاء جایگاه علمی یژوهشی از جمله اهداف هفته پژوهش بود که محور برنامه های این جشنواره راشامل می شد.

وی با بیان اینکه باید حوزه علمی با حوزه عملی و اجرایی پیوند داده شود خاطر نشان کرد: معتقد به ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت هستم و در این رابطه پیگیر جدی ایجاد تعامل و همکاری میان دانشگاه های استان با صنایع غرب بندرعباس خواهم شد.

 

جادری با تاکید بر اینکه برای تحقق جایگاه پژوهش در استان باید از این راهکارها حداکثر استفاده و بهره وری را داشته باشیم تاکیدکرد: نباید از این ظرفیت ها به سادگی گذشت چراکه غفلت از این مهم استان را به جایگاه شایسته آن نخواهد رساند.
 

پایان پیام/

کد خبر 327847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha