زیرساخت های لازم برای برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) فراهم شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی در حرم چهارم اهل البیت اشاره کرد و افزود: زیرساخت های لازم برای رفاه زائرین و شرکت کنندگان در کنگره ملی بی بی حکیمه(س)فراهم شود.

حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: بی بی حکیمه(س) در ایران به خصوص در حوزه جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشهور و شناخته شده می باشد و زائران بسیاری از کشورهای عربی و حتی کشور هندوستان به این مکان مذهبی سفر می کنند.

 

وی گفت: متاسفانه با توجه به این که استان ما محروم بوده و امکانات فرهنگی و تبلیغی کمتری در گذشته داشت، نتوانست حضرت بی بی حکیمه(س) را به درستی معرفی کند.

 

حجت الاسلام میرمحمدی افزود: باتوجه به زمینه سازی که در راستای برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) انجام گرفته و حرکت خوبی که دستگاه های فرهنگی داشته اند، قطعا تاثیر بسیار مهم فرهنگی و دینی در سطح استان خواهد داشت و نسبت به جذب زائرین، گردشگران و اختصاص بودجه های جداگانه تاثیرگذار است.

 

این مسئول عنوان کرد: با برگزاری کنگره ملی در حرم چهارم اهل البیت شاهد خواهیم بود که افراد بسیاری برای زیارت از سراسر کشور و کشورهای مختلف خواهند آمد و این کار وظیفه ما را بسیار سنگین می کند.

 

میرمحمدی با بیان این که باید زیرساخت ها را برای رفاه حال زائرین، شامل زائرسرا و وضعیت خود امامزاده آماده کنیم، گفت: این کار نقش فرهنگی و دینی داشته و در زمینه اقتصادی و جذب گردشگر نقش به سزایی دارد و استان کهگیلویه وبویراحمد و قابلیت های آن به درستی معرفی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان هایی است که گمنام مانده و خیلی ها شناختی از استان ندارند و اگر حرم چهارم اهل البیت تصویب شود، قطعا استان از مهجوریت بیرون خواهد آمد.

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س)تاثیر بسیار زیادی در معرفی امامزاده، شهرستان گچساران و نیز استان دارد.

 

میرمحمدی گفت: برگزاری این کنگره ملی و پخش آن از شبکه های مختلف ملی و گاها بین المللی و همچنین اطلاع رسانی از طریق سایت ها، وبلاگ ها و رسانه های مختلف نقش اساسی و محوری در راستای معرفی استان و جذب گردشگر خواهد داشت.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 328213

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha