باید به تهاجمات فرهنگی نحله های انحرافی توجه بیشتری داشته باشیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه اعتقادات جوانان ایران اسلامی، گفت: باید به تهاجمات فرهنگی نحله های نوظهور و انحرافی توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز( 25 دی) در جلسه هم‌اندیشی روحانیان شیعه و سنتی در شهرستان نمین، اظهار داشت: هدف اصلی این نحله ها ایجاد خدشته در مبانی اسلام ناب محمدی است.


وی، هدف دیگر این نحله های و فرقه های نوظهور را به انحراف کشاندن اعتقادات جوانان ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مبانی مشترک بسیاری بین شیعه و سنی با عنوان منشور الهی وجود دارد که لازم همه پیرو این منشور باشیم تا از دسیسه های این فرقه ها در مصون باشیم.


حجت الاسلام ستوده، تلاش نظام استکباری برای بر هم زدن برخی از تفکراتی واقعی را یادآور شد و بیان داشت: گروه های انحرافی همچون سلفی ها، تکفیری ها، وهابیت، بهائیت و . . . دست نشانده شیطان بزرگ آمریکا هستند که می خواهند با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به اهداف پلید خود دست یابند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با بیان اینکه دین مبین اسلام همه مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت می کند، اعلام کرد: با وجود تلاش های گروه های انحرافی برای وارونه جلوه دادن چهره اسلام، مکتب اسلام از همه خطاها مبرا بوده و راه سعادت را به همگان نشان می دهد.


این مقام مسئول، نبود و عدم وحدت بین مسلمانان را خطری بزرگ برای اسلام توصیف کرد و افزود: بهتر راهکار این است که علمای شیعه و سنی با حفظ وحدت و همدلی خود حرکت دشمنان را شناسایی کرده و آنها را خنثی کنند تا برخی از افراد خواه یا ناخواه فریب تبلیغات رنگین دشمن را نخورند.


دشمن با تفرقه سعی بر ایجاد دودستگی دارد


در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان نمین در سخنانی، گفت: هدف دشمن ضربه زدن به پیکره اسلام از طریق ایجاد دوگانگی و دودستگی در بین مسلمانان است که لازم در این خصوص عمای شیعه و سنی نسبت به تحرکات دشمن آگاه باشند.


حجت‌الاسلام رحیمی، در پایان سخنان خود تقریب مذاهب و ضرورت هوشیاری امت اسلامی را یاداور شد و خاطر نشان کرد: مذاهب مختلف در اسلام نباید یکدیگر را تخریب کرده و از این طریق تفرقه ایجاد کنند چراکه دشمن در کمین نشسته ومنتظر بهانه های مختلف است.


پایان پیام/


 

کد خبر 333374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha