بسیج همه دستگاه های امدادی کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه دستگاه های امدادی کهگیلویه وبویراحمد برای جلوگیری از مشکلات ناشی از بارش برف در مناطق سردسیری استان بسیج شده اند.

پژمان نیک اقبالی، رئیس ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یاسوج، اظهار داشت: در پی بارش رحمت الهی در قالب برف در شهرستان های بویراحمد و دنا که از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شد و با توجه به پیش بینی های لازم در این زمینه و اخطاریه های هواشناسی و ستاد بحران استان دستگاه های ذی ربط در جریان قرار گرفته بودند و تمام توان استان در این خصوص آماده به کار بود.

 

نیک اقبالی گفت: باتوجه به بارش سنگین برف و برورت هوا کلیه مدارس در تمامی مقاطع شامل ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهرستان های بویراحمد، دنا، مارگون و لوداب تعطیل هستند.

 

وی افزود: همان طور که هم استانی ها شاهد هستند بارش مکرر باران و برفی که از اوایل امروز آغاز شده ادامه دارد و کار امدادرسانی و برف روبی در سطح معابر خصوصا در شهرها را با مشکل مواجه کرده است.

 

این مسئول با بیان این که تمام راه های ارتباطی استان باز است و رفت و آمد در آنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است، ابراز داشت: خوشبختانه راهداران تلاش خوبی داشتند و الان رفت و آمد میسر است.

 

نیک اقبالی با اشاره به این که رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند باید زنجیرچرخ همراه داشته باشند، عنوان کرد: نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ جلوگیری خواهند کرد.

وی به مشکلات تردد در مسیرهای درون شهری یاسوج و سی سخت اشاره کرد و اذعان داشت: در سطح شهر یاسوج و سی سخت هم مشکلات ترددی را داریم که ناشی از عدم دقت هم وطنان در به کارگیری زنجیرچرخ بوده و شهرداری این شهر ها در تلاش هستند که سطح شهر را در اسرع وقت آماده رفت و آمد کنند.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مناطق گرمسیری بارش به صورت باران است و در مناطقی مثل شهرستان کهگیلویه و چرام با توجه به این که بخشی از این مناطق با منطقه سردسیری در ارتباط است این اختیار به فرمانداران داده شده که چنان چه مشکلاتی برای این مناطق ایجاد شود، مدارس را به صلاحدید تعطیل کنند.

نیک اقبالی به تصمیم این ستاد راستای تعطیلی مدارس نوبت عصر اشاره و افزود: قبل از این که نوبت عصر مدارس آغاز شود تصمیم گیری از طرف ستاد مدیریت بحران صورت می گیرد و از طریق صدا و سیما و رسانه های مجازی استان اطلاع رسانی می شود.

 

وی با بیان این که در راستای بازگشایی مسیرها و معابر برون و درون شهری مشکلاتی ایجاد خواهد شد، از هم استانی ها خواست آستانه صبر خود را بالابرده و ضمن سپاس گذاری و شکر خداوند بتوان مشکلات را به حداقل رساند.

پایان پیام/

کد خبر 333808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha