مساجد نقش قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مساجد نقش قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: عوامل ایجاد کننده انقلاب اسلامی، دین و تشیع، رهبری و حضور مردم بودند و دین از مسجد و عاشورا بلند می‌شود و ماندگاری شیعه در حضور سنی و ماندگاری سنی نیز در حضور شیعه است و پایگاه شیعیان، مساجد هستند.


وی افزود: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی داشتند و این نقش همچنان ادامه دارد و ما باید کاری کنیم که نقش مساجد در کشور پررنگ تر شود.


نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به نقش مساجد در کشور تصریح کرد: مساجد باید جوانان را جذب و کارهای نو در مساجد صورت گیرد، بنابراین روحانیت و ائمه جماعات باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.


وی افزود: در حال حاضر باید کار به گونه‌ای پیش رود که نقش مساجد در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور مورد توجه قرار گیرد.


بخشایش با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن یاد انقلاب اسلامی گفت: بازگو کردن روایت‌های انقلاب از طریق تلویزیون و رادیو و سخنرانی در مساجد و مدارس و محافل مختلف، روزهای انقلاب را محترم شمردن و این ایام را به یاد جوانان آوردن می‌تواند یاد انقلاب را زنده نگه دارد.


وی افزود: جوانان باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را حس کند و ضرورت حفظ آن را  مورد توجه قرار دهند و از سوی دیگر منافع مادی و معنوی مورد توجه انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.


نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و خانواده‌ها باید مباحث انقلاب را تکرار کنند و مورد توجه قرار دهند و رابطه تعاملی باید در این زمینه وجود داشته باشد؛ از سوی دیگر نباید خاطرات انقلاب را با زبان پیچیده برای جوانان گفت زیرا انقلاب اسلامی نتیجه عاشورا است و باید همچون خاطرات عاشورا، آن را با زبان ساده بر زبان آورد.


پایان پیام/

 

کد خبر 339599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha