دوره آموزش مربیگری سفیران سلامت در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دوره آموزش مربیگری سفیران سلامت (طب سنتی) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، در این دوره آموزشی که از صبح امروز( 18بهمن) در محل دبیرخانه کانون های مساجد استان به مدت 3 ساعت ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری و با همکاری درمانگاه تسنیم شفاء برگزارشد، دکتر افشار تموک پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، اظهار داشت: دین اسلام نهایت آفرینش و زیبایی ها است و راه های درمان همه مشکلات و معضلات بشری در آن آورده شده است.


وی، با اعلام اینکه عقل سالم در بدن سالم است و از این رو ما باید تلاش کنیم تا همیشه جسم خود را سالم نگه داریم، افزود: طب سنتی در جامعه ایرانی – اسلامی جایگاه ویژه و مهمی دارد که لازم است آموزه های فراموش شده این طب را بیش از پیش در جامعه احیا کنیم.


تموک، حفظ سلامتی و پرورش روحی و معنوی را از دغدغه های دارای اهمیت و امروز بشری عنوان کرد و گفت: پیامبران و انبیای الهی روش درست زندگی کردن را برای مردم بعد از خود به یادگار گذاشته اند ولی ما در اثر مدرن شدن، این آموزه ها را از یاد برده ایم که نتیجه دچار شدن به انواع بیماری ها و مشکلات روحی و روانی است.


پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی، احیای این آموزه ها را اولویتی مهم توصیف کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری بر احیا و توسعه طب سنتی ایرانی‌ ـ ‌اسلامی و اهتمام جدی دولت بر تحقق این مهم تاکید فراوانی داشته اند که ضرورت دارد، دولت مردان ما باید به این تاکیدات توجه ویژه ای داشته باشند.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه پایه نظام پزشکی غربی از دانش های طب سنتی ایرانی و به ویژه کتاب قانون بوعلی سینا اقتباس شده است، عنوان کرد: نیاز ضروری احساس می شود که طب سنتی ایرانی به عنوان سرمایه عظیم سلامت در کشور ما و همچنین کشورهای اسلامی دیگر احیا و بازیابی شود.


تموک، با اشاره به اینکه طب سنتی و ایرانی توانایی افزایش دستاورهای پزشکی ایران اسلامی را دارد، تصریح کرد: عادات زندگی و غذایی اشتباهی که در اثر زندگی مدرن به وجود آمده است، باید در جامعه تبیین شده و زمینه های اصلاح روش زندگی افراد براساس آموزه های طب اسلامی و سنتی فراهم شود.


پزشک متخصص تغذیه در طب اسلامی، سحر خیز بودن و داشتن الگوی خواب و بیداری صحیح را یادآور شد و گفت: این مهم تاثیر بسیاری در زندگی افراد به خصوص بر شخصیت افراد دارد وافرادی که سحر خیز می باشند افرادی با شخصیت آرام و شاد در جامعه می باشند. 


تموک، مزاج را بنیاد اساسی پزشکی سنتی و طبی ایران عنوان کرد و ادامه داد: پزشکان قدیمی با تبحر خاص خود مزاج را معیار تشخیص و درمان همه بیماری‌ها گرفته بودند و به همین دلیل منشاء اختلالات و بیماری های گوناگون بشری را در مدت کوتاهی دریافته و درمان می کردند.


وی، در پایان سخنان خود با تاکید بر این مطلب که خلا بسیار بزرگی در موسیقی و تاثیرات آن در افراد در جامعه ما مشهود است، خاطر نشان کرد: جوانان علاوه بر معنویت نیاز ضروری به شادی و موسیقی دارند که متاسفانه در جامعه ما به طور جدی به آن پرداخته نشده است و در این راستا بر مسئولان فرهنگی وظیفه است که این نیازها را شناسایی کرده و در جهت احصای آن، اقدامات موثری برداند.


پایان پیام/

کد خبر 340839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha