کشورهای منطقه دارای بیشترین آسیب پذیری از مواد مخدر هستند

خبرگزاری شبستان:نماینده دفتر مقابله با مواد و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: کشورهای منطقه جزو آسیب پذیرترین کشورها از نظر مصرف و آسیب های مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان،عباس دیلمی زاده ،مدیرعامل جمعیت تولید دوباره در دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی فعال در کاهش آسیب و کاهش تقاضای مواد مخدر گفت: در سال 2008، 120 NGO در وین اتریش گرد هم آمدند و در بیانیه پایانی بر ضرورت شبکه سازی تاکید شد. پس از آن ما به فکر راه اندازی شبکه سازمان های غیردولتی فعال در امر مبارزه با مواد مخدر افتادیم و امیدواریم اساسنامه این شبکه در اجلاس تهران به تصویب رسیده و دبیرخانه تشکیل شود.

 

 

وی ادامه داد: یک معتاد با خودش جامعه، خانواده و دولت در جنگ بزرگ است و فعالیت سازمان های مردم نهاد باید باعث شود تا فرد با خودش و جامعه به صلح برسد. ما سعی می کنیم برای کسانی که در منطقه ما دچار اعتیاد هستند و خانواده های آنها از این موضوع رنج می برند برایشان صلح ایجاد کنیم.

 

 

لیک بون وات نماینده دفتر مقابله با مواد و جرم سازمان ملل متحد در ایران نیز در این همایش گفت: سوء مصرف مواد مخدر تار و پود جامعه را هدف قرار داده و برای مقابله با آن باید به فکر بسیج جامعه مدنی و جامعه بین المللی باشیم. در سال 99، UNODC دفترش را در ایران راه اندازی کرد و تلاش کرد کار کنترل مواد مخدر به سرانجام برسد که در این باره موفق بودیم.

 

وی با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد خاطر نشان کرد: در حوزه ایدز این سازمانها زحمات زیادی را کشیدند و از افرادی که در معرض HIV قرار داشتند حمایت کرده و کار آگاه سازی را انجام داده اند.

 

بون وات با بیان این که کشورهای منطقه جزو آسیب پذیرترین کشورها در حوزه مواد مخدر هستند تاکید کرد: بیشتری مصرف مواد در این منطقه رخ می دهد. سازمان ملل تلاش زیادی را در افغانستان انجام داد تا با شبکه سازی و اقدامات ملی کار را بهتر پیش ببرد. در بخش های مختلف تلاش های زیادی را برای کاهش تقاضا انجام دادیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 344328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha