تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی یک ضرورت برای کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، در خصوص گفتمان اقتصادی، افزود: امروزه تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز( 6 اسفند) در همایش ارگانیک و سلامت و امنیت غذایی در اردبیل که در محل سالن ولایت سپاه برگزار شد، اظهار داشت: آمار زیر کشت محصول سیب زمینی استان اردبیل بیش از 20 هزار هکتار است.


وی، افزود: راه های بهره وری و استفاده مناسب از سموم، کودهای شیمایی، ذخایر آب، نگهداری محصولات، ایجاد و احداث سیلو برای نگهداری سرانه محصول و استفاده از محصولات غیرغذایی سیب زمینی، توسط محققین و کارشناسان بررسی شده که امید است در آینده نه چندان دور در بستر کاری مسئولین امر قرار گیرد.


خدابخش، با اعلام این مطلب که این همایش علمی با موضوع کشاورزی و محوریت محصول سیب زمینی که محصول نامی این استان است، برگزار می شود، ادامه داد: ضرورت اقتصاد مقاومتی و ترویج گفتمان اقتصادی ضرورتی است که دولت و ملت ایران باید در برابر حربه های اقتصادی دشمنان مد نظر قرار دهند.


استاندار اردبیل، با اشاره به مضامین اخیر مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان اقتصادی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در تبیین این اصول نکات ویژه ای را بیان کرده اند که یکی از آنها این است که ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بهتر می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم و البته در این زمینه به یک تعامل و ارتباط دو سویه با کشورهای دیگر نیز نیاز جدی داریم.


مبارزه بیولوژیکی در 22 هزار هکتار از مزارع اردبیل اجرا شده است

در ادامه این همایش عادل عبدایمانی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در سخنانی با اعلام اینکه مبارزه بیولوژیکی در 22 هزار هکتار از مزارع اردبیل اجرا شده است، گفت: مزارع ذرت، گوجه‌فرهنگی، سویا، سیب‌زمینی و محصولات گلخانه‌ای مزارعی هستند که این مبارزه در آنها اجرا شده است.


عبدایمانی، با اشاره به نتایج مطلوب و تاثیرگذار مبارزه بیولوژیکی با آفات، افزود: این مبارزات با استفاده از زنبور براکون و تریکوگراما انجام شده است و ما برای اجرای این طرح بیش از 989 میلیون تومان هزینه کرده ایم.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، در پایان سخنان خود اخذ استاندارد ملی محصول پاک برای اولین بار در کشور با تولید 2 هزار و 500 تن سیب‌زمینی پاک در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: علاوه بر این استان اردبیل رتبه ممتاز در تولید محصول سیب‌زمینی از لحاظ فلز سنگین و نیترات را کسب کرده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 347088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha