کانون های مساجد می توانند بهترین بازوان شورای شهر در محلات باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، از تقدیم طرح شورایاری کانون های مساجد اردبیل به شورای شهر و شهرداری اردبیل جهت بررسی خبر داد.

نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد این ظرفیت را دارند که در امور مربوط به محله به عنوان شورایار در کنار شورای شهر و شهرداری فعالیت کنند.


وی، پیوند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کانون های مساجد با مهم ترین نهاد مردمی یعنی شورای شهر و شهرداری و استفاده از ظرفیت اعضای خوش فکر و صاحب نظر مساجد محلات برای حل مشکلات و دغدغه های محله را از اهداف اولیه این طرح برشمرد و گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح عمل به فرمان الهی و آیه " وامرهم شورا بینهم" در بین جوانان و ایده پردازان محله و مساجد با استفاده از نظرسنجی و جمع آوری اندیشه های نو در جهت توسعه شهری و محلات است.


سقاء، انتقال نظرات تاثیرگذار و کاربردی در مدیریت شهری به شورای شهر، کمک در ارتقای فکری و ساختار مدیریت شهری و ایجاد فرصت های اشتغال زایی و درآمدزایی برای اعضای کانون های فرهنگی هنری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: کانون های فرهنگی می توانند با استفاده از استعدادها و ظرفیت هایی که در محله وجود دارد، در تدوین برنامه ها و بودجه های سالانه شهرداری براساس نیازهای واقعی محله اقدام کرده و به عنوان بازوان اصلی شورای شهر فعالیت کند.


این مقام مسئول، اضافه کرد: تجربه کشورها و مناطق پیشرفته نشان می دهد که شهروندان شهرهایی که در آن امور محله ها به دست معتمدان منتخب مردم انجام شده، در شاخصه های رفاه، آسایش و ارامش دارای زندگی سالم و مطلوب تری بوده و در یک کلام لذت بردن از زندگی در بین این مردم افزایش یافته است.


وی، با اعلام اینکه کانون های مساجد بهترین ظرفیت در توسعه مطلوب فرهنگی و اجتماعی محلات به شمار می روند، تصریح کرد: به یقین می توان با همفکری و استفاده از ایده های نو، با استفاده از ظرفیت جوانان موجود در مساجد در برگزاری برنامه ها و فعالیت ها،در تحولات و توسعه فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی محله گام های اساسی برداشت.


سقاء، در پایان سخنان خود در خصوص این طرح، خاطر نشان کرد: طرح شورایاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر اردبیل، قرار است به صورت پایلوت و همزمان با 18 اسفند به شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل جهت بررسی تقدیم شود که در صورت موافقت و استقبال در سایر شهرستان های استان اجرا خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 350270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha