«حقوق بشر»ی ما را قبلا خریده اند!

سازمان‌های بین‌المللی حداقل برای ما و مسلمانان دنیا از قبل خریداری شده‌اند/کشورهای غربی واروپایی وآمریکا هرجا منفعتی برای خودشان وجود داشته باشد سریع واردمیدان می‌شوند وهر جا منفعتی نداشته باشدآن را رها میکنند.

عیوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات صورت گرفته در بحرین به خبرنگار شبستان گفت: آن چیزی که در بحرین اتفاق افتاده است، جنایت است، جنایت علیه مردمی که حداقل خواسته‌شان رسیدن به حقوق اصلی‌شان است که همان حق تعیین سرنوشت است.

وی اظهار کرد: با جمعیت کمی که بحرین دارد و آن جمعیتی که به خیابان‌ها آمدند و مورد کشتار و آل خلیفه‌اند قرار گرفته‌اند باید نامش را جنایات جنگی گذاشت و قطعا باید قاتلان مردم بحرین به دلیل جنایات جنگی محاکمه شوند.

حیدرپور اظهار کرد: می‌بینیم که با جنایات صورت گرفته نه سازمان‌های بین‌المللی و نه کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را دارند سخنی نمی‌زنند و اقدامی عملی در این‌ رابطه انجام نمی‌دهند و این نشان از رفتار دوگانه و بغض‌آلود آنان دارد.

وی گفت: سازمان‌های بین‌المللی حداقل برای ما و مسلمانان دنیا از قبل خریداری شده‌اند و اگر گروه و هیئتی از سوی یا کشورهای اسلامی و یا کشورهای آسیایی برای پی‌گیری این حوادث تشکیل شود قاعدتا زودتر به راهکار عملی می‌رسند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف کشورهای اسلامی و یا سازمان کنفرانس اسلامی در قبال جنایات صورت گرفته در بحرین یادآور شد: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب کشورهای عضو بین‌المجالس آسیایی می‌تواند این جنایات را مورد بررسی قرار دهد و آنها را پی‌گیری کند زیرا این کشورها هم کشورهای اسلامی هستند و هم کشورهای شرقی و در واقع با این فضا و احساس همدلی‌ای که در بین این کشورها وجود دارد می‌توان امیدوار بود که این حوادث بررسی همه‌جانبه شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از ساختار معلول سازمان ملل متحد و منشور حقوق بشر آن گفت: در سازمان ملل متحد هر جا که جنایات جنگی انجام می‌شود باید فرمولی دقیق برای بررسی آن وجود داشته باشد اما می‌بینیم که از مدت‌ها قبل کشتار وحشیانه‌ای چه در لیبی و چه در بحرین انجام می‌شود اما کنوانسیون و قواعد محکمی در این زمینه برای برخورد با عاملان این جنایت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قوانین بین‌المللی دارای اشکالات متعدد است که باید اصلاح شوند، یادآور شد: کشورهای غربی و اروپایی و آمریکا هر جا منفعتی برای خودشان وجود داشته باشد سریع وارد میدان می‌شوند و هر جا منفعتی نداشته باشد آن را رها می‌کنند که نمونه آن برخورد دوگانه آنها با جنایات در بحرین است.

پایان پیام/
 

کد خبر 35135

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha