اردبیل میزبان توریسم سلامت 3 استان‌ شمالغرب کشور می شود

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل میزبان توریسم سلامت 3 استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمد باقر بهشتی، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل عصر امروز( 19 اسفند) در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل که در آستانه عید نوروز و ورود مسافران نورزی به این استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: ایران اسلامی جزو 10 کشور پرجاذبه دنیاست ولی به خاطر عدم مدیریت صحیح در این حوزه جزو کشورهای کم درآمد این بخش است.


وی، با اشاره به ضرورت وجود شورای توسعه منطقه ای در شمالغرب کشور، افزود: به این منظور با پیگیری های صورت گرفته استان اردبیل میزبان توریسم سلامت 3 استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان می شود که امیدواریم با این طرح گام های مطلوبی برای جذب گردشگری سلامت انجام شود.


بهشتی، اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذار بخش خصوصی از سرمایه گذاری خود سودی به دست نیاورد انتظار از وی برای سرمایه گذاری مجدد در آن منطقه انتظاری بیهوده است و در این بین وظیفه ماست که در وهله اول در جذب سرمایه گذار تلاش کرده و در وهله دوم سرمایه و سود سرمایه گذار را تضمین کنیم.


معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل، آب های گرم معدنی را کالا و خدمتی لوکس عنوان کرد و بیان داشت: هدف اصلی از طرح های گردشگری این است که درآمد استان اردبیل افزایش پیدا کرده و ایجاد اشتغال کند و ضرورت دارد که سرمایه گذاران این استان با افزایش کیفیت خدمات بازار رقابتی مطلوبی را برای جذب سرمایه گذار جدید ایجاد کنند.


این مقام مسئول، با اشاره به افزایش نقدینگی در بین مردم در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: برنامه دولت یازدهم مهار و کاهش تورم و در کنار آن ایجاد ظرفیت های اشتغال و افزایش درآمد مردم است.


زیرساخت های افزایش ماندگاری گردشگران ایجاد شود

در ادامه این جلسه کمال‌الدین میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در سخنانی به اهمیت گردشگری در توسعه منطقه و کشور اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی منابع طبیعی و تلفیقی بسیاری دارد که در اکثر کشورهای دنیا این منابع و جاذبه ها به صورت تلفیقی در یک منطقه وجود ندارد.


میرجعفریان با اشاره به ضرورت استفاده و مدیریت صحیح از این منابع و جاذبه ها، بیان داشت: باید برای گذران وقت گردشگر در استان اردبیل برنامه ریزی کرده و با ایجاد زیرساخت های لازم و کافی زمینه افزایش ماندگاری گردشگران را ایجاد کنیم.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود از متولی شدن شهرداری نیر به عنوان متولی منطقه گردشگری "بولاغلار" خبر داد و گفت: منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر از جمله مناطق مستعدی است که در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی می تواند ایفای نقش کند.


پایان پیام/

 

کد خبر 351609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha