طرح آرامش بهاری در 20 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در 20 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز (25 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های فعال استان اردبیل، اظهار داشت: این طرح در شهرستان اردبیل نیز در دو امامزاده سید صدرالدین و امامزاده سید صالح (ع) برگزار می شود.


وی، بیان داشت: دعا خوانی، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، اجرای تواشیح، خواندن دعای کمیل به لحاظ قرار گرفتن لحظه تحویل سال نو در روز پنجشنبه و سخنرانی در طول اجرای این طرح از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری است.


حجت الاسلام مشهوری، بیان اعلام اینکه در طرح آرامش بهاری 9 مبلغ از شهر قم و مبلغان بومی مستقر در امامزاده های استان حضور خواهد داشت، ادامه داد: این مبلغان در رابطه با سبک زندگانی امامان معصوم (ع) و سوگواری ایام فاطمیه برنامه های را اجرا خواهند کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بزرگترین و شاخص ترین برنامه طرح آرامش بهاری را لحظه تحویل سال نو بیان کرد و گفت: انسان دوست دارد بهترین لحظه خود را در بهترین مکان ها سپری کند و در این راستا امامزاده ها بهترین مکان برای امنیت روحی و روانی است.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه ما سعی خواهیم کرد امامزاده های که ظرفیت و امکان اسکان مسافران نوروزی را دارند، مجهز کرده و از آنها در راستای رفاه مسافران عزیز استفاده کنیم، اضافه کرد: در این طرح نماز جماعت، ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت، ارائه مشاوره ترویج وقف و خانواده، نمایشگاه های حجاب و عفاف، مسابقات فرهنگی، مسابقه قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه حجاب و عفاف در تمامی امامزاده ها برگزار خواهد شد.


وی، استان اردبیل را از استان هایی بیان کرد که همه ساله پذیرای سیل عظیمی از مسافران است و متذکر شد: طرح آرامش بهاری به مدت سه سال است که به همت اداره اوقاف و امور خیریه از بیست و هفت اسفند تا پانزده فروردین ماه اجرا می شود و در این طرح سعی شده است که علاوه بر رفاه مادی مسافر رفاه فرهنگی و معنوی نیز ارائه شود.


نیازمند وقف هایی در رابطه با ترویج فرهنگ فاطمی هستیم

حجت الاسلام مشهوری، با اشاره به برگزاری طرح یاس نبوی در 24 امامزاده استان اردبیل، تصریح کرد: تنها یک موقوفه در استان اردبیل داریم که نیت آن ترویج فرهنگ فاطمی و حضرت فاطمه (س) است و در این راستا ما نیازمند وقف هایی در رابطه با ترویج فرهنگ فاطمی هستیم.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در پایان سخنان خود با اعلام اینکه بروشورهایی با مضامین فرهنگی و زندگینامه ائمه اطهار (ع) در امامزاده های استان اردبیل توزیع می شود، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) اسوه و الگوی مسلمانان در ابعاد مختلفی همچون ولایت پذیری، شهادت، ایثار و صبر است و ما در این ارتباط سعی می کنیم برنامه هایی را در امامزاده ها اجرا نکنیم که به ساحت و مقام بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) توهین و بی ادبی تلقی شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 353298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha