تحلیل دفاع مقدس نیازمندمشارکت همگانی/رشادتهای رزمندگان الگوی جامعه شود

خبرگزاری شبستان: معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: دوران دفاع مقدس دوران طلایی انقلاب است و همگان باید در تحلیل و تفسیر صحیح جنگ مشارکت داشته باشند تا نسل جدید آگاهی لازم را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سرهنگ سید شفیع حسینی، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز (30 فروردین) در جلسه برنامه ریزی سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، اظهار داشت: برخی از ایثارگران در روز یادبود شهدای بیت المقدس با لباس رزم در محل کار حضور می یافتند اما این باید بین تمام آحاد مردم به عنوان یک الگو و درس تبیین شود.


وی، با اشاره به برنامه های تدارک دیده برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار بسیجیان با ائمه جمعه و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای نیروهای مسلح استان مهمترین برنامه سپاه حضرت عباس (ع) خواهد بود.


سرهنگ حسینی، از دیگر برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر را حضور یادگاران دوران دفاع مقدس در سخنرانی پیش از نماز جمعه اعلام کرد و افزود: چاپ بروشور در رابطه با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سالروز سوم خرداد و پخش در میعادگاه های نماز جمعه استان، نمایشگاه عکس و پوستر در کنار مصلی های استان، برپایی ایستگاه صلواتی، ویزیت رایگان در درمانگاه های امام رضا (ع) و امام سجاد (ع)، برپایی شب شعر و خاطره توسط بسیج هنرمندان، برگزاری مسابقات بین نیروهای مسلح استان و برگزاری یادواره های شهدا در محلات استان، افتتاح 7 سالن ورزشی ویژه ایثارگران و افتتاح 2 حوزه مقاومت در سطح استان از دیگر برنامه های سپاه حضرت عباس (ع) در سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود.


این مقام مسئول، آمادگی سپاه حضرت عباس (ع) را برای اعزام پزشک به مناطق روستایی و محروم را بصورت رایگان اعلام کرد و یادآور شد: 4 خرداد مصادف است با شهادت حضرت موسی کاظم (ع) که برای این روز نیز ویژه برنامه های خاصی داریم و فضا سازی متناسب با این روز طراحی خواهد شد.

 

تبیین نقش ایثارگری رزمندگان توسط دستگاه های اجرایی و فرهنگی نباید کمرنگ باشد

در ادامه این جلسه، ذکی الله خوشبخت، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل، ضمن گلایه از اینکه دستگاه اجرایی استان برگزاری برنامه های سپاه و ارتش را در سالروز آزاد سازی خرمشهر کافی می دانند، اظهار داشت: سپاه و ارتش جزیی از سالروز آزاد سازی خرمشهر هستند که به خاطر رشادت های خود این روز را گرامی می دارند و نقش دستگاه های اجرایی و فرهنگی نباید کمرنگ باشد.


وی، با بیان اینکه خداوند متعال خیلی از افراد را هدایت کرد و در جنگ دست مایه ایثارگری و رشادت قرار داد، افزود: تبیین سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد نیازمند مدیریت جهادی است و هر چقدر کار فرهنگی برای پاسداشت این روز انجام دهیم، کافی نیست و عموم مردم باید از رشادت ایثارگران آگاهی یابند.


این مقام مسئول، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب فرهنگ، یادآور شد: برای فرهنگ عقیدتی و باور عمومی برنامه ریزی و مدیریت واحد ایجاد کنیم و این وظیفه سپاه، ارتش و یا بنیاد شهید است که از ایثارگران و شهدا تجلیل کند، در صورتی که سازمان های فرهنگی باید مجزا از این ادارات در خصوص دوران دفاع مقدس به صورت خاص و ویژه برنامه ریزی و کار کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل، ضمن تقدیر از فعالیت های صدا و سیمای مرکز اردبیل در تبیین و نقش ایثارگران در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: آنچه در دوران دفاع مقدس نیز مشهود بود این مسئله است که پول نمی تواند باعث پیروزی شود و این اراده است که عامل پیروزی است و باید به این مقوله توجه داشته باشیم.


گفتنی است، در این جلسه ارگان های مختلف همچون تیپ 40 ارتش، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری، هلال احمر، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان به بیان ویژه برنامه های خود در سالروز آزاد سازی خرمشهر پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 359988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha