بهره مندی بیش از 20 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، از بهره مندی 20 هزار و 360 زن سرپرست خانوار استان از خدمات حمایتی این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمد علی اکبریانی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 34 هزار خانوار در استان با جمعیت بالغ بر 70 هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: از مجموع خانواده های تحت حمایت امداد 20 هزار و 360 خانوار را زن سرپرست خانوار تشکیل می دهد.

 

 وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 2 هزار و 214 نفر از این زنان از بیمه های اجتماعی برخوردار هستند که بر این اساس از مزایای بازنشستگی، درمانی و غیره بهره مند می شوند.

 

 وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی، آموزشی، شغلی، مشاوره و راهنمایی در زمینه های مختلف درمان، جهیزیه و خدمات مسکن به زنان تحت حمایت این نهاد ارائه می شود، گفت: افرادی می توانند تحت حمایت این نهاد قرار گیرند که همسر آنها فوت کرده و یا بنا به دلایلی و با توجه به تشخیص امداد از کار افتاده محسوب شوند در این صورت خدمات مذکور به آنان ارائه می شود.

 

 اکبریانی تصریح کرد: برخی از زنان متارکه ای، طلاقی، زندانی غیرعمد و همسر سربازان نیز با توجه به صلاحدید این نهاد و براساس قوانین و ضوابط امداد از خدمات این نهاد برخوردار می شوند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه تسهیلات اشتغال از محل صندوق اشتغال امداد و از محل معرفی به بانک ها به توانمندسازی و خودکفایی این مددجویان توجه ویژه دارد، گفت: هم اکنون نیز بیش از 11 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد فعال است که بخش قابل توجهی از این طرح ها توسط زنان و مابقی نیز به صورت غیرمستقیم با مشارکت همسران آنان اجرا می شود.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، وی خاطرنشان کرد: این نهاد همچنین در راستای حسن و پیشرفت اشتغال و هدایت آنان به سمت زندگی مطلوب اقدام به برگزاری دوره های مهارت آموزی و استفاده از کارشناسان مجرب بر کنترل، نظارت و پشتیبانی طرح ها کرده است.

 

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات به زنان تحت حمایت، به خانواده های بدسرپرستی که تحت حمایت هیچگونه نهادی نیستند و نیازمند باشند به صورت موردی به آنان کمک می شود.

 

 پایان پیام/

کد خبر 360994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha